انتقاد وزیر مهاجرت کانادا از شرایط دریافت اقامت مهاجران

وزیر مهاجرت، مارک میلر، می‌گوید بریتیش کلمبیا باید بیشتر به پذیرش پناهجویانی که به کانادا می‌آیند، کمک کند. میلر در طی دوره پرسش در مجلس عوام کانادا در تپه پارلمان در اوتاوا، روز سه‌شنبه ۴ ژوئن ۲۰۲۴ سخنرانی کرد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، اظهار داشت که استان بریتیش کلمبیا کانادا باید بیشتر به پذیرش پناهجویانی که به کانادا می‌آیند، کمک کند. او روز سه‌شنبه در طی دوره پرسش در مجلس عوام کانادا در تپه پارلمان در اوتاوا سخنرانی کرد.

روز دوشنبه، ایبی به توافق ۷۵۰ میلیون دلاری اشاره کرد و گفت که این توافق نمونه دیگری از هزینه‌کردن در شرق به زیان غرب است.

ایبی در یک کنفرانس خبری در وایت‌هورس، جایی که کنفرانس نخست‌وزیران غربی برگزار می‌شد، گفت: “دیدن یک توافق تک‌استانی با کبک، نشانی از حس ناامیدی است که در میز گرد شنیده‌ام. برای بریتیش کلمبیا، چقدر ناامید هستیم که می‌بینیم پول به کبک و انتاریو ریخته می‌شود و ما برای آنچه باقی مانده است، تلاش می‌کنیم.”

او افزود: “آنها به ما هیچ چیزی نداده‌اند. صفر دلار. با ورود ۱۰ هزار نفر به استان ما هر ۳۷ روز، ما در حال حاضر پناهندگان را در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها داریم. ما دانشجویان بین‌المللی داریم که با کمبود حمایت‌ها در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند.”

اما، مارک میلر، وزیر مهاجرت، روز سه‌شنبه گفت که ممکن است “برخی سردرگمی‌ها در ذهن نخست‌وزیر در مورد هدف این پول وجود داشته باشد.”

میلر گفت: “ما به استان‌هایی مانند بریتیش کلمبیا نیاز داریم که در تخصیص پناهجویان واقعاً اقدام کنند. این بدون حمایت مالی از طرف دولت فدرال نمی‌آید.”

وزیر توضیح داد که میلیون‌ها دلار برای جبران هزینه‌های بالای کبک در دو سال اخیر به دلیل تعداد زیاد درخواست‌کنندگان پناهندگی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *