اخرین اعداد افزایش هزینه‌ های اقامت دائم کانادا به دنبال تورم ۲۰۲۴

هزینه دریافت اقامت دائم در کانادا از ۵۱۵ دلار کانادا (CAD) به ۵۷۵ دلار کانادا افزایش می‌یابد که این افزایش تقریباً ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. آرزوی مهاجران که به دنبال اقامت دائم در کانادا هستند، با اعلامیه جدید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) گران‌تر می‌شود.

طبق گزارش نیوز۱۸، دولت کانادا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هزینه “حق اقامت دائم” حدود ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش به زودی به اجرا درمی‌آید. این افزایش هزینه به معنای افزایش از ۵۱۵ دلار کانادا به ۵۷۵ دلار کانادا است که یک افزایش قابل توجه ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در اطلاعیه IRCC که توسط نیوز ۱۸ نقل شده، آمده است: “هزینه‌های اقامت دائم (PR) بر اساس افزایش درصدی تجمعی به شاخص قیمت مصرف‌کننده کانادا که توسط آمار کانادا منتشر شده است، برای دو سال گذشته و به نزدیک‌ترین پنج دلار گرد شده، افزایش خواهد یافت.”

دریافت اقامت دائم در کانادا به منزله دریافت گرین کارت در ایالات متحده است که درهای شهروندی کانادا را برای فرد باز می‌کند. این هزینه خاص در زمان درخواست برای وضعیت اقامت دائم قابل پرداخت است.

با این حال، در اقدامی برای ارائه تسهیلات به خانواده‌ها، کانادا این هزینه را برای کودکان وابسته‌ای که همراه با متقاضیان اقامت دائم هستند، معاف کرده است.

افزایش هزینه‌ها فقط به درخواست‌های اقامت دائم محدود نمی‌شود، بلکه کانادا هزینه‌های مختلف دیگر برای مهاجرت را نیز افزایش داده است. درخواست‌های کارگران ماهر فدرال، برنامه نامزدی استانی، کارگران ماهر کبک، کلاس مهاجرت اقیانوس اطلس و بیشتر برنامه‌های اقتصادی (مناطق روستایی، صنایع غذایی)، همچنین همسران یا هم‌پیمانان قانونی آن‌ها، اکنون با افزایش از ۸۵۰ دلار کانادا به ۹۵۰ دلار کانادا مواجه خواهند شد. هزینه همراهی کودک وابسته نیز از ۲۳۰ دلار کانادا به ۲۶۰ دلار کانادا افزایش یافته است.

به همین ترتیب، هزینه‌های برنامه مراقبین زنده، برنامه‌های پایلوت مراقبین (پایلوت مراقبین کودکان در خانه و پایلوت مراقبین حمایت از خانه) و همسران یا هم‌پیمانان قانونی آن‌ها از ۵۷۰ دلار کانادا به ۶۳۵ دلار کانادا افزایش یافته است، در حالی که هزینه همراهی کودک وابسته از ۱۵۵ دلار کانادا به ۱۷۵ دلار کانادا افزایش یافته است.

این تغییرات هزینه‌ای، به طور کلی، نشان‌دهنده تغییرات اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا است و تأثیر مستقیمی بر متقاضیان مهاجرت به این کشور خواهد داشت. مهاجران باید برای این تغییرات هزینه‌ای برنامه‌ریزی کنند و از تأثیرات آن بر بودجه و برنامه‌های مهاجرتی خود آگاه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *