دعوت مهاجران از آخرین قرعه کشی های انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان

این هفته، انتاریو، بریتیش کلمبیا (B.C) و ساسکاچوان دعوت‌نامه‌های مهاجرت استانی را به کاندیداهای واجد شرایط صادر کرده‌اند.

در سراسر کانادا، ۱۱ استان و قلمرو از ۱۳ استان و قلمرو – به استثنای نوناووت و کبک – از برنامه‌های نامزد استانی (PNP) استفاده می‌کنند که به دولت محلی در هر منطقه شرکت‌کننده این امکان را می‌دهد که مهاجران ماهر را انتخاب کند که به بهترین شکل ممکن نیازهای بازار کار محلی را برآورده کرده و چالش‌های جمعیتی منطقه‌ای را کاهش دهند.

نکته: اگرچه مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت‌های فدرال و استانی/قلمروی کانادا است، کبک یک PNP ندارد. این به دلیل توافقی است که دولت محلی آن استان با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دارد که به کبک اجازه می‌دهد تا اختیار بیشتری بر مهاجرت اقتصادی استانی داشته باشد.

نتایج مهاجرت استانی کانادا از تاریخ ۸ تا ۱۴ ژوئن

انتاریو

برای اولین بار در حدود دو ماه، انتاریو دعوت‌نامه‌هایی از طریق برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) صادر کرده است. این دعوت‌نامه‌ها از طریق دو قرعه‌کشی جداگانه در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ صادر شده‌اند.

در اولین قرعه‌کشی، تحت جریان پیشنهاد شغلی کارفرما یا جاب آفر کانادا: نیروی کار خارجی، OINP 124 دعوت‌نامه به کاندیداهایی صادر کرد که ممکن است به عنوان مربیان و دستیاران کودک واجد شرایط باشند (طبقه‌بندی شغلی ملی (NOC) 42202). این قرعه‌کشی کاندیداهایی با امتیاز ۴۳ و بالاتر را دعوت کرد.

در قرعه‌کشی جداگانه‌ای در ۱۱ ژوئن، OINP همچنین ۱۲۰ دعوت‌نامه به کاندیداها در یک قرعه‌کشی هدفمند از طریق جریان پیشنهاد شغلی کارفرما: دانشجوی بین‌المللی صادر کرد. این قرعه‌کشی نیز برای کاندیداهایی بود که ممکن است به عنوان مربیان و دستیاران کودک واجد شرایط باشند، اما این قرعه‌کشی نیاز به حداقل امتیاز ۶۵ داشت.

بریتیش کلمبیا

در ۱۱ ژوئن، بریتیش کلمبیا یک قرعه‌کشی دیگر از طریق برنامه نامزد مهاجر بریتیش کلمبیا (BCPNP) انجام داد.

در این قرعه‌کشی، B.C. 39 دعوت‌نامه به کاندیداهای مهاجرتی از پنج جریان BCPNP صادر کرد. همانطور که در طول سال ۲۰۲۴ بوده است، این جریان‌ها شامل موارد زیر بوده‌اند:

  • کارگر ماهر
  • کارگر ماهر – گزینه ورود سریع بریتیش کلمبیا (EEBC)
  • فارغ‌التحصیل بین‌المللی
  • فارغ‌التحصیل بین‌المللی – گزینه EEBC
  • سطح ورودی و نیمه‌ماهر

نکته: برای تمام جریان‌ها به جز “سطح ورودی و نیمه‌ ماهر”، قرعه‌کشی ۱۱ ژوئن نیاز به حداقل امتیاز ۱۳۱ داشت. کاندیداهای سطح ورودی و نیمه‌ماهر نیاز به حداقل امتیاز ۱۱۰ داشتند.

ساسکاچوان

برای اولین بار از مارس ۲۰۲۴، ساسکاچوان قرعه‌کشی‌های مهاجرت استانی را از طریق برنامه نامزد مهاجر ساسکاچوان (SINP) در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴ انجام داد.

در اولین قرعه‌کشی از دو قرعه‌کشی، تحت جریان ورود سریع SINP، ساسکاچوان ۸۸ کاندیدا را دعوت کرد که تجربه کاری حرفه‌ای در برخی مشاغل داشتند. کاندیداهای دعوت شده تحت این جریان در ۱۳ ژوئن نیاز به حداقل امتیاز ۸۸ داشتند. قرعه‌کشی دیگر SINP در ۱۳ ژوئن ۳۲ کاندیدای اضافی را از طریق جریان مشاغل مورد تقاضای برنامه دعوت کرد. دوباره، این قرعه‌کشی کاندیداهایی با تجربه کاری حرفه‌ای خاص هدف قرار داد. این کاندیداها نیز نیاز به حداقل امتیاز ۸۸ داشتند.

نکته: هر دو قرعه‌کشی فقط کاندیداهایی را دعوت کردند که “ارزیابی مدارک تحصیلی” (ECA) داشتند یا در کانادا تحصیل کرده بودند. برای مشاهده مشاغلی که SINP برای هر قرعه‌کشی ۱۳ ژوئن واجد شرایط دانسته است، بر اساس NOC، اینجا کلیک کنید.

با توجه به فرصت‌های متعددی که از طریق این برنامه‌های استانی فراهم می‌شود، اگر به مهاجرت به کانادا علاقه‌مند هستید، حالا زمان مناسبی برای بررسی و اقدام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *