مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ والدین  

در سال ۲۰۲۰ بهبود اسپانسرشیپ والدین در کانادا اتفاق خواهد افتاد. یک روند مبنی بر سرمایه انسانی می تواند به غلبه بر چالش های ارائه شده توسط برنامه اسپانسرشیپ والدین، در سال های اخیر کمک کند. در ژانویه به طور معمول برنامه حمایتی اسپانسرشیپ والدین، برای متقاضیان باز میشود تا بتوانند درخواستهای خود را ارائه دهند. با این حال، با توجه به چالش هایی که کانادا در مدیریت اسپانسرشیپ والدین و انتخابات اخیر فدرال در ماه اکتبر داشته است، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این برنامه در سال ۲۰۲۰ باز خواهد شد و روند درخواست چگونه خواهد بود. این فرصتی برای فکر کردن در مورد راه حل های نوآورانه به دست میدهد که می تواند به بهبود اسپانسرشیپ والدین کمک کند. به عنوان مثال، دولت فدرال ممکن است راه اندازی روند جدید سرمایه انسانی والدین را مورد ارزیابی قرار دهد.

اسپانسرشیپ والدین، هزینه ها و مزایا

طبق برنامه سطح مهاجرت از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، هدف کانادا دریافت در حدود ۲۱،۰۰۰ نفر از طریق اسپانسرشیپ والدین است و این ۲۱،۰۰۰ نفر را پایدار نگه می دارد.اسپانسرشیپ والدین تنها شش درصد از افراد تازه وارد کانادا را به خود اختصاص می دهد زیرا مزایای اقتصادی آن به اندازه سایر جریان های مهاجرت اجتماعی کانادا قوی نیست. آوردن همسر یا سایر وابستگان و همچنین پناهجویانی که میانگین سنی کمتری دارند، برای اقتصاد کانادا سودمندتر است و نسبت به والدین و افراد مسن، ساعات بیشتری را قادر به کار کردن خواهند بود و در پرداخت مالیات سهم بیشتری خواهند داشت. مدت زمانی که این افراد جوان در کانادا کار می کنند، در واقع به یارانه خدمات درمانی مورد نیاز در زندگی آینده خود کمک میکنند، در حالی که وقتی والدین و افراد مسن به کانادا می آیند، بیشتر آنها به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، حتی اگر مشمول پرداخت مالیات نشوند.

نوآوری و محدودیت بهبود اسپانسرشیپ والدین

اگرچه این رویکرد نوآورانه بود ، اما محدودیت های بسیاری داشت. متقاضیان مطمئن نبودند که آیا اعضای خانواده آنها هرگز به کانادا وارد میشوند یا خیر. متقاضیانی نیز وجود داشتند که در حمایت از والدین خود جدی نبودند – برخی از آنها به طور تصادفی انتخاب شدند اما هرگز پیش نرفتند و درخواست خود را ارائه ندادند، و متاسفانه باعث ایجاد تأخیر در روند بررسی دولت فدرال و متقاضیان شدند. دولت فدرال در ژانویه سال ۲۰۱۹ به رویکردی که برای اولین بار اجرا میشد روی آورد. دولت یک تاریخ و زمان مشخص  تعیین کرده و فرم اسپانسرشیپ والدین را بصورت آنلاین در دسترس قرار داد و با ۲۷،۰۰۰ تقاضای اولیه موافقت کرد. این رویکرد دوباره مسئله ساز بود زیرا بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر سعی کردند همزمان به فرم دسترسی پیدا کنند و مدت زمان ارسال حدود ۱۰ دقیقه قبل از پر شدن سهمیه پایان یافت. بسیاری از متقاضیان نتوانستند به فرم دسترسی پیدا کنند و برخی دیگر نتوانستند به موقع آن را تکمیل کنند، و این امر منجر به انتقاد مجدد از روند موجود شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *