مهاجرت از طریق برنامه استارت آپ

ویزای استارت آپ (Start-up) کانادا به دنبال جذب کارآفرینانی است که پتانسیل راه اندازی شرکت­های نوآور را داشته و می‌توانند ایجاد شغل نمایند. اگر یک ایده خوب داشته باشید و بتوانید یکی از سازمان­های معرفی شده توسط اداره مهاجرت را متقاعد به سرمایه گذاری در طرح خود کنید ویزای استارتاپ به شما و خانواده شما تعلق خواهد گرفت که منجر به ویزای اقامت دائم کانادا می­شود. همچنین می‌توانید مادامی که منتظر پاسخ پرونده اقامت دائم خود هستید با مجوز کار ویزای استارت آپ، به کانادا سفر کرده و به صورت موقت مشغول به کار شوید. دقت کنید که شما مجاز به سرمایه گذاری شخصی نیستید مگر اینکه سازمان­های معرفی شده از شما بخواهند تا در سرمایه­گذاری شراکت کنید. برنامه ویزای استارت آپ در عین کمک به استقرار مهاجران کارآفرین در کانادا، ویزای اقامت دائم نیز به آنها اعطا می­کند. برنامه ویزای استارت آپ کارآفرینان مهاجر را ترغیب می کند تا شرکت­های خود را در کانادا گسترش دهند. متقاضیان موفق با سازمان های بخش خصوصی کانادا همکاری می‌کنند و می‌توانند در زمینه راه اندازی و بازگشایی شرکت خود در کانادا و بودجه مورد نیاز، راهنمایی و مشاوره دریافت نمایند. در صورت موفقیت در اخذ این ویزا، به شما و خانواده وابسته به شما ویزای اقامت دائم کانادا اعطا می­شود و این ویزا مشروط به موفق بودن بیزینس یا کسب و کار مورد نظر نمی‌باشد و حتی در صورت عدم موفقیت در بیزینس مورد نظر پس از ورود به کانادا خللی در اقامت دائم شما و خانواده شما ایجاد نخواهد شد. سالیانه تا سقف ۲۷۵۰ پرونده در برنامه Start up انتخاب می‌شوند.

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

برای اینکه واجد شرایط ویزای استارت آپ باشید علاوه بر اینکه نباید قصد مستقر شدن در کبک را داشته باشید باید شروط ابتدایی زیر را همزمان داشته باشید:

  1. اثبات کنید که طرح تجاری یا ایده شما توسط یکی از سازمان های معرفی شده حمایت می شود. در این حالت این شرکت‌ها نامه‌ای مبنی بر پذیرفته شدن طرح تجاری شما خواهند داد.
  2. تامین حداقل میزان سرمایه گذاری ویزای استارت آپ توسط گروه‌های زیر مجموعه سازمان مربوطه:

اگر سرمایه شما توسط شرکت‌های سرمایه گذار ریسک پذیر تامین ­شود ۲۰۰ هزار دلار

اگر سرمایه شما توسط گروه‌های سرمایه گذار فرشته تامین ­شود ۷۵ هزار دلار

اگر سرمایه شما توسط انکوباتورها تامین شود نیازی به تامین هزینه اولیه نخواهید داشت و باید در برنامه آن‌ها پذیرفته شوید.

  1. مدرکی که نشان دهد حداقل یک سال در موسسات آموزش عالی تحصیل کرده باشید.

مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی حداقل در سطح CLB5 4. در تمامی چهار مهارت زبان که با یکی از آزمون های معتبر زبان اثبات شود.

برای اینکه مشخص شود که متقاضی از شرکت‌های سرمایه گذار ریسک پذیر، گروه‌های سرمایه گذار فرشته یا انکوباتورها حمایت دریافت کرده است سازمان سرمایه­گذار باید یک گواهینامه تعهد را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند. این گواهینامه شامل اطلاعاتی در خصوص توافق بین متقاضی و سازمان سرمایه­گذار است. هدف آن جمع بندی جزئیات مربوط به تعهد بین سازمان سرمایه­گذار و متقاضی است. علاوه بر این، متقاضی یک نامه حمایت از سازمان سرمایه­گذار نیز دریافت می‌کند که باید در پرونده درخواست اقامت دائم خود، آن را لحاظ کند. اگر دو یا چند متقاضی، به عنوان عضوی از همان کسب و کار معرفی شوند، تعهد سازمان سرمایه گذار می‌تواند مشروط به یک یا چند عضو کلیدی برای دریافت اقامت دائم باشد. عضو کلیدی فردی است که توسط سازمان سرمایه گذار مشخصا برای کسب و کار، ضروری تلقی می‌شود. اگر به هر دلیلی پرونده اعضای کلیدی رد شود، پرونده سایر افرادی که در تعهدنامه ذکر شده‌اند نیز مردود می‌شود. متقاضیان می‌توانند از چند سازمان مشخص شده، حمایت دریافت کنند که به آن سندیکا می‌گویند. در این مورد، تمامی سازمان‌های حمایت کننده با یکدیگر تنها یک گواهینامه تعهد و یک نامه حمایت را برای متقاضیان صادر می‌کنند. به محض اینکه یک شرکت سرمایه­گذار ریسک پذیر در یک کسب و کار سرمایه گذاری کند، حداقل سرمایه گذاری کلی آن کسب و کار ۲۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود، حتی اگر یک گروه سرمایه­گذار فرشته نیز در همان کسب و کار سرمایه­گذاری کند. اگر کسب و کار توسط یکی از گروه‌های سرمایه­گذار فرشته حمایت می‌شود اما از شرکت‌های سرمایه گذار ریسک پذیر حمایت دریافت نکند حداقل مبلغ کلی که باید در آن کسب و کار سرمایه­گذاری شود ۷۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *