مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

بر اساس آمار، کشور کانادا از نظر رتبه بندی سیستم آموزش و پرورش، از سال ۲۰۱۸ در جایگاه سوم جهان پس از انگلستان و امریکا قرار دارد. همین امیر باعث شده است تا تعداد درخواست ها برای ادامه تحصیل در این کشور پیشرفته افزایش داشته باشد. برای تحصیل در کانادا، نیاز است تا در ابتدا از مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی مد نظر پذیرش تحصیلی دریافت شود و سپس برای دریافت ویزای تحصیل و اجازه تحصیل اقدام نمود. برای دریافت پذیرش نیاز است تا فرم های مورد نیاز را تکمیل و به همراه مدارک اعلام شده طبق دستورالعمل محل تحصیل، ارسال نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، نامه قبولی برایتان صادر خواهد شد که به وسیله آن می توانید برای درخواست ویزا تحصیلی اقدام نمایید.  تحصیل در کانادا از روش‌های بسیار عالی مهاجرت محسوب می‌شود و در لیست سریع‌ترین روش‌های موجود قرار دارد. سفارت کانادا نوبت‌های خیلی طولانی ندارد و اگر مدارک و شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی به این کشور آماده باشد؛ می‌توانید به راحتی وارد این کشور شوید. اساتید و دانشگاه‌های کانادا بسیار معتبر هستند و سطح علمی و تحصیلی بالایی در این کشور اعلام شده است. ونکوور و اونتاریو و بریتیش کلمبیا گران‌تر و ساسکاچوان و مونترال و کبک به مراتب برای تحصیل دانشجویان و زندگی مهاجران ارزان‌تر هستند. دانشجویان زیادی در این کشور تحصیل و کار می‌کنند و این کشور را سکوی پرتاب خوبی برای رفتن به آمریکا می‌دانند؛ اما توجه کنید که شما برای ورود به هیچ کشوری نباید یه سفارت بگویید که می‌خواهید از کشورشان به عنوان پل استفاده کنید و یا قصد ندارید بعد از تحصیل به کشور مبدا بازگردید. توجه کنید که شما هرچند سال (بالای یکسال) که در این کشور تحصیل کنید؛ جز مدت اقامت شما به‌طور رسمی حساب می‌شود و بعد از اتمام آن اگر ۱ سال در این کشور کارکنید    اقامت دائم   دریافت کرده و می‌توانید اقامت دائم داشته باشید و به هر استانی که می‌خواهید بروید و در آنجا ساکن شوید. به همین دلیل استقبال از مهاجرت به این کشور بسیار بالا اعلام شده است.

توجه نمایید که فردی می تواند درخواست ویزای تحصیلی نماید که شرایط زیر را داشته باشد:

 

در یک موسسه/ مدرسه آموزشی مورد تایید ثبت نام نموده باشد

مدارکی جهت تمکن مالی برای پرداخت  شهریه تحصیلی

هزینه های زندگی و سکونت خود و اعضای خانواده اش (در صورت وجود) و هزینه برگشت خود و اعضای خانواده­اش (در صورت وجود) به کشور خود را داشته باشد.

مطیع قانون بوده باشد و سابقه کیفری و جرم و جنایت نداشته باشد

از نظر سلامتی، در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد (ممکن است نیاز به مدیکال چک باشد)

به افسر اثبات نماید که پس از منقضی شدن تاریخ اجازه تحصیل، از کشور کانادا خارج خواهد شد

بورسیه و تحصیل رایگان

به طور کلی در رابطه با همه بورسیه‌ها باید گفت که با توجه به اینکه اساتید و دانشگاه‌ها به‌طور محدود و گزیده به ایرانیان بورسیه می‌دهند؛ برای تحصیل در مقطع دکترا، باید حتما مقالات معتبر و ISI معتبر داشته باشید و رزومه خوب تحصیلی به شما کمک خواهد کرد. در صورت امکان حتما از اساتید خود تاییدیه‌های تحصیلی بگیرید .

یک موضوع بسیار مهم در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دیده می‌شود و این است که دانشگاه‌های دولتی، یک آزمون برگزار می‌کنند که در صورت پذیرش در آزمون با بورسیه به این کشور وارد خواهید شد و از آنجا که این کشور گران است؛ هزینه تحصیل شما بسیار کم می‌شود. شما می‌‌توانید در این کشور بدون نیاز به خروج، ویزای خود را تمدید نمایید.

مدارس کانادا

سیستم تحصیلی این کشور برای کبک ۱۱ ساله است و برای برخی مناطق دیگر ۱۲ ساله است که در هر دوحالت به ۶ سال دوره اول و به ۵ یا ۶ سال دوره دوم می­گویند.  دانش آموزان زیر ۱۸ سال که از کشور دیگری وارد کانادا می‌شوند؛ به قیم احتیاج دارند که برخی مدارس خودشان با هزینه ۲۰۰۰دلار قیم دانش آموز خواهند شد و پدر و مادر می‌توانند فرزندشان را در کانادا بگذراند و به کشور خود بازگردند. اگر شما به کانادا مهاجرت کرده باشید و بخواهید کودکتان را در مدرسه ثبت‌نام کنید؛ هزینه‌تان در کمترین حالت حدود ۲۰۰۰۰دلار و بیشترین حالت که مربوط به شهرهای گران‌تر مثل انتاریو و ونکوور است، می‌تواند ۶۰۰۰۰دلار هم باشد. توجه کنید که هزینه‌های دریافتی مدارس، شامل بیمه و شوتینگ زباله و استفاده از اینترنت و حمل و نقل و اجاره بهای محل سکونت و موارد اینچنینی هم شده است. پدر و مادرها با سوپرویزا و در مهلت زمانی مشخص شده‌ای می‌توانند به کودکان خود سر بزنند و کودکان هم بسته به اینکه ویزایشان از سوی سفارت مولتیپل یا سینگل باشد؛ می‌توانند به کشور خود سفر کنند که برای کودکان و بیشتر دانشجویان مولتیپل صادر خواهد شد و از این بابت نگران نباشید. دانش‌آموزان مقطع دهم کما فی‌السابق برخی از دروس را اجباری می‌گذرانند؛ اما نکته بسیار خوب این است که چند واحد از دروس آن‌ها به لحاظ موضوعی به انتخاب و اختیار خودشان بوده و باید آن درسی را بگذرانند که پیش‌نیاز دانشگاه آن‌ها باشد و البته در سال آخر و قبل از ورود به دانشگاه هم فقط و فقط زبان انگلیسی را به‌طور اجباری می‌گذرانند و بقیه دروس کاملا مرتبط با رشته انتخابی آن‌هاست.

ویزای توریستی کانادا

با توجه به اینکه کانادا در لیست کشورهای مهاجرپذیر قرار دارد؛ اما اینطور که مشخص شده است ویزای توریستی این کشور کمی دشوارتر از سایر گزینه‌ها است و علت آن عدم بازگشت افراد به کشور خودشان است. در نظر داشته باشید که در این روش مهاجرت به کانادا آنچه اهمیت دارد ارائه دعوتنامه است. ارائه دعوتنامه به این معنی است که فردی از اقوام و یا دوستان شما در کانادا زندگی می‌کند و شما قرار است به دیدار او بروید. البته در لیست قوانین ویزای توریستی کانادا گزینه‌‌ای به عنوان دعوتنامه دیده نمی‌شود.

مسافران ایرانی که قصد سفر به کانادا را دارند باید قبل از اقدام جهت دریافت ویزای توریستی شرایط زیر را داشته باشند:
ثابت نمایید که شما پس از بازدید از کانادا، خاک این کشور را ترک خواهید کرد
ثابت نمایید که می توانید کلیه هزینه های خود و خانوادتان را در طول سفر تامین نمایید
موافقت نمایید که با داشتن این ویزا اجازه کار یا تحصیل در کانادا را ندارید
ثابت نمایید که شما و اعضا خانوادتان خطر امنیتی برای کشور کانادا ایجاد نمی کنید
ثابت نمایید که در سلامتی کامل به سر می برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *