تحصیل در استرالیا : از مزایا تا نحوه دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا

تحصیل در استرالیا رویایی است که امروزه اکثر دانش آموزان و دانشجویان به آن فکر می کنند. در واقع تحصیل در یک کشور پیشرفته با معتبر ترین مدارک دانشگاهی و بهترین سیستم های آموزشی، موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

امروزه اکثر افراد به علت عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا با مشکل مواجه می شوند. از این رو در این مقاله قصد داریم شرایط درس خواندن را مورد بررسی قرار دهیم پس تا پایان مطالب همراه ما باشید . جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اروپا لطا کلیک کنید.

 

مزایای تحصیل در استرالیا

امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل: از اصلی ترین و مهم ترین مزایای درس خواندن در این کشور، می توان به امکان اخذ اقامت دائم این کشور اشاره کرد. در واقع شما پس از پایان دوره تحصیلات خود به مدت حداکثر شش ماه و اخذ ویزای کار بعد از تحصیل ( ویزای ۴۸۵) می توانید در کشور استرالیا بمانید و یک کار مناسب پیدا کنید و مشغول به کار شوید.

دانشگاه های بی‌ نظیر: دانشگاه های بسیار عالی و همچنین امکان تحصیل با کیفیت از دیگر دلایل اصلی انتخاب این کشور برای تحصیل محسوب می شود.

کیفیت بسیار بالای تحصیل: کیفیت بالای تحصیل در استرالیا یکی دیگر از دلایل و مزایای مهم در این کشور محسوب می شود. علاوه بر دانشگاه های بسیار با کیفیت در کشور استرالیا، سیستم آموزشی این کشور نیز از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع این موضوع نشان دهنده این است که تحصیل ، چه در دانشگاه ها و چه در مقاطع تحصیلی ابتدایی عالی است.

امکان کار در حین تحصیل: امکان کار کردن دانشجویان در حین تحصیل در استرالیا، از مهم ترین ویژگی های مثبت اعزام دانشجو به این کشور محسوب می شود. در اکثر کشور ها دانشجویان به علت برنامه های تحصیلی فشرده، توانایی کار کردن در حین تحصیل را نخواهند داشت. اما کشور استرالیا یک سری قوانین خاص برای کار دانشجویان دارد، که در زمان تحصیل در این کشور می توانند به راحتی کار کنند. در واقع برای کار دانشجویی در استرالیا قوانینی وجود دارد، که دانشجویان بایستی این قوانین را به خوبی بشناسند.

زبان انگلیسی: زبان اول کشور استرالیا، انگلیسی می باشد که یکی از مزایای اصلی درس خواندن در این کشور محسوب می شود. در واقع زبان انگلیسی زبان اول دنیا به شمار می آید و همه ی ما تا حدی این زبان را بلدیم. به طور کلی مزیت درس خواندن در این کشور در مقایسه با کشور هایی مانند فرانسه، آلمان و سوئد این است که شما دیگر به آموزش یک زبان دیگر نیاز نخواهید داشت. جهت تحصیل در کانادا لطفا کلیک کنید.

 

برای تحصیل در کشور استرالیا چه مدارکی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا با توجه به رشته دانشگاهی و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. از جمله مدارکی که هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا نیاز دارید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوابق تحصیلی و کاری
  • ترجمه رسمی شناسنامه و همچنین سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • رسید پرداخت بررسی پرونده
  • کپی و اصل پاسپورت
  • ۲ عدد عکس پاسپورت
  • کپی و اصل مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای کلیه مقاطع دانشگاهی
  • نامه گردش حساب ماه های اخیر متقاضی
  • ترجمه رسمی و اصل مدارک تحصیلی و همچنین ریز نمرات
  • مدارکی برای اثبات تمکن مالی
  • اصل فرم های تکمیل شده برای درخواست ویزای تحصیل در استرالیا
  • اصل ترجمه گواهی عدم سو پیشینه
  • شناسنامه و همچنین مدارک هویتی اسپانسر مالی
  • مدارک تکمیلی مورد نیاز مانند مدارک مربوط به همراهان یا SOP

 

نکات کلیدی پیش از درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

در ادامه به معرفی نکات کلیدی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می پردازیم

  • باید در برنامه تحصیلی مورد نظر خود در کشور استرالیا ثبت نام کنید.
  • بایستی بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور را داشته باشید.
  • اگر سن شما کمتر از ۱۸ سال باشد، باید با ارائه مدرک ثابت کنید که ترتیبات رفاهی شما در کشور استرالیا فراهم است. جهت تحصیل در آمریکا لطفا کلیک کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله هدف بر این بود که شرایط تحصیل در کشور استرالیا و مزایای آن را به صورت جامع برای شما شرح دهیم. برای تحصیل در استرالیا باید شناخت و اطلاعات کافی را در مورد دانشگاه ها، قوانین تحصیلی، رشته های محبوب و پر طرفدار، بورسیه ها، هزینه های آموزشی و قوانین اقامت بعد از فارغ التحصیلی در کشور استرالیا را داشته باشید. بنابراین پیشنهاد ما این است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به موسسه فرناز فیاض بخش مراجعه کنید و پس از مشورت جهت مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

منبع : ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *