تفاوت‌ ویزای توریستی اروپا با ویزای شنگن

در این مقاله درباره ی تفاوت‌ ویزای توریستی اروپا با ویزای شنگن با یکدیگر همراه خواهیم بود. برای سفر به کشورهای دیگر نیاز به اخذ ویزا داریم. حال اینکه برای سفر به هر کشوری و به منظور اخذ ویزا برای اقامت به هر کشور حال مهاجرت به آمریکا، مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به استرالیا نیاز به اسناد، مدارک و شرایط خاصی است.

ویزای توریستی به اروپا با ویزای شینگن دو نمونه از ویزاهایی هستند که جهت مهاجرت می‌توانید آنها را دریافت کنید. قطعاً می پرسید مهاجرت به اروپا یا محدوده شینگن با چه شرایطی امکان پذیر است؟ اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت به اروپا با ما همراه باشید.

ویزای توریستی

ویزای توریستی همان ویزای مسافرتی است که برای مسافرت‌های کوتاه مدت آن را دریافت می‌کنند. شما عزیزان با هدف مسافرت و گردش به کشورهای دیگر اقدام به اخذ ویزای توریستی می‌کنید.

اما توجه داشته باشید که برای این ویزا نیز محدودیت‌های وجود دارد.‌ در واقع شما با این ویزا هرگز اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت و برای مهاجرت تحصیلی یا اقامت در آمریکا و هر کشور دیگری باید ویزای دیگری دریافت کنید.

اما ویزاهای توریستی نیز بنا به درخواست شما اشخاص متقاضی در دو نوع یک بار و چند بار صادر می‌شوند. در مدل‌های چند بار شما تا ۳ ماه پس از تاریخ صدور ویزا می‌توانید به کشور مورد نظر رفت و آمد داشته باشید. هزینه ویزای توریستی نیز در هر کشور با دیگری بر اساس شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی

برای مسافرت‌های کوتاه مدت که به منظور دیدن اقوام  به کشورهای دیگر می‌روید، می‌توانید ویزای توریستی دریافت کنید. اما می‌دانید که برای اخذ این ویزا نیاز به چه اسناد و مدارکی است؟ بد نیست بدانید که مدارک مورد نیاز ویزای توریستی هر کشور با دیگری متفاوت خواهد بود. اما برخی از مدارک مورد نیاز تمامی کشورها عبارتند از:

پاسپورت معتبر با تاریخ حداقلی ۶ ماه

اصل شناسنامه و کارت ملی

تاییدیه رسمی اصل شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن توسط سفارت

عکس بر اساس مشخصات سفارت هر کشور

اسناد تمکن مالی گواهی اشتغال به کار یا تحصیل

برگه واچر هتل و تایید تاریخ بلیط رفت و برگشت

تفاوت‌های ویزای توریستی اروپا با ویزای شنگن

برای مهاجرت به اروپا حال مهاجرت تحصیلی، شغلی، کاری یا مهاجرت‌های کوتاه مدت توریستی قوانین خاصی وجود دارد. بیشتر افراد دوست دارند به کشورهای اروپایی سفر کنند. یا برای تماشای جاذبه‌های این منطقه و یا به دیدار دوستان یا آشنایان خود از طریق ویزاهای توریستی خواهند رفت.

اما در همین اروپا منطقه ای وجود دارد که ۲۷ کشور را در بر می‌گیرد و با نام شینگن شناخته می‌شود. برای رفت و آمد به این منطقه محدودیت‌های مرزی بسیار زیادی وجود ندارد.

در واقع اعضای همین ۲۷ کشور منطقه در برابر اتباع خود و عبور و مرور مرزی سخت‌گیری چندانی نخواهند داشت. اما اتباع کشورهای خارج از این حوزه نیاز به ویزا داشته و برای آنها سختگیری‌های بسیار زیادی در نظر گرفته‌اند. برخی از تفاوت‌های ویزای توریستی اروپا با ویزای شنگن عبارتند از:

ویزای شینگن برای تمامی افرادی که در این منطقه و محدوده زندگی می‌کنند بسیار ساده و راحت است. در واقع افراد در این حوزه برای مهاجرت به دیگر کشورهای همین منطقه سخت‌گیری چندانی برای آنها نخواهد بود. اما برای ویزای توریستی اروپا یا کشورهای خارج،ی خارج از این منطقه نیاز به اسناد و مدارک بیشتر و سختگیری های بسیار است.

ویزای اروپایی می‌تواند شامل هر یک از کشورهای اروپایی باشد که ما قصد مهاجرت به آن را داریم. اما ویزای شینگن تنها شامل ۲۷ کشور عضو شنگن خواهد بود. کشورهای سوئیس، نروژ و ایسلند عضو اتحادیه اروپا نبوده و در شنگن وجود دارند.

تنها دارندگان اقامت به یکی از کشورهای شینگن می‌توانند به دیگر کشورهای این محدوده نیز سفر کنند: اما در صورتی که در ویزای توریستی اروپا و کشورهای خارجی از این محدوده چنین امکانی وجود نخواهد داشت.قیمت اخذ ویزای شینگن به دلیل وجود شرایط خاص بسیار بالاتر از ویزای توریستی اروپا خواهد بود.

نتیجه گیری

ویزای توریستی اروپا و ویزای شینگن دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. ممکن است شما عزیزان قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشید و می‌خواهید ویزای توریستی اروپا را با کمترین هزینه دریافت کنید.

سایت معتبر فرناز فیاض یک سایت کاملاً مطمئن و تخصصی است که شما کاربران عزیز جهت اخذ اقامت در آمریکا، مهاجرت به اروپا یا مهاجرت تحصیلی می‌توانید از این مجموعه کمک بگیرید. برای مهاجرت نیروی متخصص به کانادا کارشناسان این مجموعه پاسخگوی شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *