راهکارهای اقامت و ویزای تحصیلی در آلمان

امروزه افرادی که قصد مهاجرت به آلمان جهت ادامه تحصیل را دارند، باید در مورد روش اخذ  ویزا و اقامت در این کشور اروپایی، اطلاعات کافی داشته باشند. گرفتن ویزای تحصیلی آلمان چگونه است؟ آیا برای دریافت ویزای تحیلی در آلمان، باید تافل داشته باشیم؟ ما مقاله ای درباره شرایط اخذ ویزا و اقامت در آلمان برای شما آماده کرده ام که در این راستا می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. به تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما پاسخ می دهیم؛ نگران نباشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای اقامت در آلمان

از مهمترین نکاتی که برای تحصیل در آلمان باید انجام دهید، دریافت ویزای آلمان است. ابتدا باید از سفارت این کشور در ایران وقت بگیرید. توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای زیاد افراد برای تحصیل در آلمان، ممکن است وقت سفارت شما برای یک سال بعد تنظیم شود. به همین خاطر، پیشنهاد می کنیم رزرو وقت از سفارت را در اولویت برنامه خود قرار بدهید.

نکته مهم دیگری ‌که درباره اخذ ویزای تحصیلی باید بدانید این است که در هر کشوری شرایط پذیرش دانشگاه، با دانشگاه‌ های دیگر متفاوت است. به همین دلیل باید قبل از اخذ ویزای تحصیلی شرایط لازم متناسب با دانشگاه را بسنجید. در این راستا، استفاده از دانش تخصصی کارشناس حقوقی مهاجرت؛ فرناض فیاض بخش برای شما بسیار مفید خواهد بود.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان از شرایط متنوعی همچون محدودیت سنی و شرط فراگیری زبان برخوردار است.‌ در واقع دریافت ویزا بدون یادگیری زبان، امکان پذیر نخواهد بود. برای ادامه تحصیل در این کشور باید مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 داشته باشید تا بتوانید آن را به سفارت ارائه دهید.

آنچه که کشور آلمان را به یک مقصد تحصیلی عالی تبدیل می کند!

برخی از ویژگی ‌های آلمان که سبب شده به عنوان یک کشور جذاب برای دانشجویان تبدیل شود عبارتند از:

دارای دانشگاه ‌های معتبر است.

داشتن سیستم آموزشی با کیفیت

پایین بودن نرخ هزینه‌ های تحصیل و زندگی

هزینه ویزای تحصیلی برای اقامت در آلمان

هزینه ویزای تحصیلی برای اقامت در آلمان

عجیب اما واقعی است.  هزینه تحصیل برای تمامی مقاطع آموزشی به صورت رایگان است. فقط در دانشگاه‌ های خصوصی، شهریه دریافت می‌کنند.

البته ناگفته نماند که رایگان بودن تحصیل در آلمان به این معنا نیست که هیچ پولی پرداخت نمی‌کنید؛ بلکه هزینه های پرداختی دانش آموزان و  دانشجویان بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید.

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی برای اقامت در آلمان

پس از ارائه تمام مدارک مورد نیاز به سفارت آلمان و تکمیل مراحل ویزا، طبق اعلامیه‌ سفارت؛ تقریبا بین ۵ تا ۸ هفته دیگر باید منتظر دریافت باشید. توجه کنید که در مدارک ارائه شده شما نباید هیچ کم و کاستی وجود داشته باشد. همچنین لازم است که تمامی شرایط از نظر ترجمه و مهر مخصوص موسسه‌ های دولتی  را رعایت کرده باشید. افراد متقاضی می توانند بعد از گذشت این مدت زمان نتیجه ویزای خود را از طریق ایمیل یا پیامک به تلفن همراهشان مشاهده نمایند‌.

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

یکی از مهم ترین فاکتورها برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان، شرط سن است. بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل شرایط سنی رد می‌ شوند‌‌‌.

برای تحصیل در بهترین کالج آلمان باید در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۰ باشید. در صورتی که در دوره‌های کالج کشور شرکت نکردید باید حداقل دو ترم مقطع کارشناسی را در دانشگاه‌ های معتبر ایران درس خونده باشید یا به بیان دیگر باید حداقل ۳۵ واحد تحصیلی را در کشور خود گذرانده باشید.

توجه کنید که مقطع سنی کارشناسی در آلمان تا سن ۲۳ سال هم امکان پذیر است.

بازه سنی قابل قبول برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۳۰ الی ۳۱ سال سن در نظر گرفته شده است. این در حالی است که متقاضیان تحصیل در دوره دکترا، حداقل باید ۴۵ سال داشته باشند.

کلام اخر

برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان و اقامت در این کشور اروپایی، ابتدا لازم است نکاتی همچون، رزرو وقت از سفارت، شرایط سنی، شرایط تحصیلی را بررسی کنید. سپس اگر دارای شرایط خواسته شده بودید حتما برای دریافت ویزای تحصیلی و اقامت در کشور آلمان از یک کارشناس خبره حقوقی کمک بگیرید. به این ترتیب، می توانید با خیال راحت و به طور کاملا قانونی به آلمان مهارج تحصیلی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *