راه بهترین استفاده از بورس های تحصیلی در آلمان

چگونه بهترین استفاده را از بورس های تحصیلی در آلمان ببریم؟ امروزه بیشتر افراد مشغول به تحصیل، در سراسر ایران و جهان آرزو دارند که از طرف آلمان بورسیه شده و  به انجا مهاجرت تحصیلی کنند زیرا این کشور شرایط رفاهی فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان فراهم کرده است. همچنین رونق کسب‌وکار در آنجا روز به روز در حال افزایش است.

با دریافت ویزا برای تحصیل در آلمان می‌توانید شرایط رویایی را برای آینده خود رقم بزنید زیرا پس از اتمام تحصیل به شما ۱۸ ماه فرصت داده می‌شود تا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و بتوانید با دریافت ویزای کاری در آن کشور بمانید. در این مقاله همراه ما باشید تا راه بهترین استفاده از بورس های تحصیلی در آلمان را با یکدیگر بیشتر بدانیم.

شرایط اخذ ویزا برای مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان و اخذ ویزای دانشجویی لازم نیست مراحل خاصی را طی کنید. شما می‌ توانید حتی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز به آنجا ببرید.

البته ناگفته نماند که همسر شما باید به صورت جداگانه فرم تقاضا پر ‌کرده و وقت محاسبه بگیرد تا بتواند ویزای جداگانه‌ای رزرو کند.

مزیت ‌های تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان رایگان می‌باشد. در واقع، برای تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های آلمان از شما شهریه‌ای دریافت نمی‌شود( تنها برخی دانشگاه‌ها، مبلغ بسیار کمی به عنوان شهریه دریافت می‌کنند).

هزینه‌ های زندگی دانشجویی در آلمان بسیار مقرون به ‌صرفه است و شما به طور میانگین حدود ۵۲۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه هزینه مخارج مانند اجاره، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی، تلفن و اینترنت خواهید داشت.

در دوران تحصیل در آلمان، با دانشجویانی از فرهنگ ‌های متنوع آشنا خواهید شد.

شما می ‌توانید زبان آلمانی و انگلیسی را تمرین کنید و پس از فارغ‌التحصیلی از این دو زبان، وارد بازار کار شوید.

پس از پایان دوره تحصیلی، فرصت زیادی برای کار در آلمان و سراسر اروپا خواهید داشت.

تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان

دبیرستان های  آلمان از نظر امکانات و خدمات رفاهی و آموزشی رتبه بسیار بالایی در سرتاسر جهان دارند. به همین دلیل تحصیل در دبیرستان ‌های آلمان باعث می‌شود خیالتان از نظر فرصت شغلی و موفقیت در آینده آسوده باشد.

در دبیرستان ‌های بین المللی آلمان تعداد دانش‌آموز کمتری مشغول به تحصیل هستند؛ به همین دلیل کیفیت آموزش در آنجا بسیار بالا است. علاوه بر کیفیت بالای آموزش، توجه به برنامه‌های تفریحی مانند اردو، سرگرمی و … از دیگر ویژگی های دبیرستان های آلمان است.  همچنین، دانش آموزان می‌ توانند با هزینه کم وارد مقطع تحصیلی دبیرستان شوند و بعد از ۳ سال به طور رایگان در دانشگاه‌ های آلمان تحصیل کنند.

علاوه بر تمام مزیت ‌های ذکر شده، دانش‌آموزان در آلمان امکان تحصیل در مدارس دولتی را نیز دارند که در این مدارس همه چیز تقریبا رایگان است.

مهمترین مدارک برای تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان عبارتند از:

گذرنامه حداقل با ۶ ماه اعتبار

نامه پذیرفته شدن از سمت مدرسه آلمان

تمام مدارک و رزومه تحصیلی به همراه ریز نمرات سال‌ های گذشته

گواهی پزشکی و بیمه

کارت واکسیناسیون

تحصیل در آلمان با معدل پایین

رشته تحصیلی فعلی شما نقش بسیار مهمی در پذیرش شما برای تحصیل در آلمان دارد زیرا برای پذیرش در هر دانشگاه  و در هر رشته‌ای شرط معدل در نظر گرفته می‌شود.

برای تحصیل در این کشور لازم است حداقل معدل شما بین ۱۵ تا ۲۰ باشد. البته، می‌توانید مراکزی را پیدا کنید که تحصیل با معدل پایین را نیز پذیرا باشند. اما در صورتی که مدارکی با معدل بالا و شرایط خوب ارائه بدهید،  شانس بهتری بیشتری برای پذیرفته شدن در مدارس و دانشگاه‌ های عالی این کشور خواهید داشت.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

مقاطع تحصیلی در این کشور شامل ۴ دوره لیسانس که ۶ الی ۸ ترم، فوق لیسانس ۳ الی ۴ ترم، دکترا ۳ الی ۶ ترم می‌باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس

داشتن مدرک B2 الزامی است.

ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات

مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات

حداقل سن پذیرش ۲۲ سال

حداقل معدل دیپلم ۱۵ باشد

مدارک مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آلمان

ریز نمرات دیپلم

نمرات پیش دانشگاهی

نمرات مقطع کارشناسی

داشتن مدرک B2

مدارک مربوط به تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

ریز نمرات تمام مقاطع قبلی

ارائه رزومه و انگیزه نامه

داشتن مدرک TestDaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *