مهاجرت نیروی متخصص به کانادا

مهاجرت نیروی متخصص به کانادا به چه شیوه‌ هایی امکان‌ پذیر است؟ چگونه افراد متخصص در حوزه‌ های مختلف می‌ توانند جهت مهاجرت به کانادا اقدام کنند؟ برای این کار چه اقداماتی لازم است؟ در روش مهاجرت نیروی متخصص به کانادا افراد بر اساس فاکتورهای متفاوتی مانند تحصیلات، سن، سابقه کاری، زبان و غیره امتیاز دریافت می‌ کنند و پس از آن که امتیازات آن ها مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد، دعوتنامه اقامت دائم از این کشور را دریافت می‌ کنند. در این مقاله مهاجرت نیروی متخصص به کانادا و نکات مهم در خصوص آن را بررسی می‌ کنیم.

مهاجرت نیروی متخصص به کانادا

گفتیم که در روش مهاجرت نیروی متخصص به کانادا افراد ابتدا باید بر اساس فاکتورهای متفاوت و مختلفی مانند میزان تحصیلات، سن، سابقه کاری، جنسیت، زبان و غیره امتیازات لازم را دریافت کنند، پس از این مرحله کشور کانادا برای متقاضیانی که توانسته‌ اند بهترین و بالاترین امتیاز را کسب کنند، دعوت نامه اقامت به صورت دائم ارسال می‌ کند. البته توجه کنید که برنامه‌ های فدرال مهاجرت نیروی تخصصی به کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری به طور دقیق و سازماندهی شده مدیریت می‌ شود. علاوه بر اکسپرس اینتری دیگر شهرها و استان‌ های کانادا نیز جهت مهاجرت نیروی متخصص به کانادا برنامه‌ های مهاجرتی خاصی را دارند که به این طریق می‌ توانند نیروی کار متخصص مورد نیاز خودشان را جذب کنند.

برنامه دیگری تحت عنوان فدرال اسکیل ورکر برای نیروهای متخصص و ماهر یک مسیر مهاجرتی محسوب می‌ شود که حداقل دارای یک سال سابقه کاری خوب و حرفه‌ ای باشند و به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیز تسلط کافی را داشته باشند. متقاضیان در این شیوه مهاجرت نیز طبق فاکتورهایی مانند میزان تحصیلات، سطح زبان، سن و سابقه کاری امتیازات لازم را دریافت می‌ کنند. سپس افرادی که توانسته‌ اند بالاترین سطح امتیاز را به دست بیاورند، دعوتنامه اقامت دائم را برای کشور کانادا دریافت می‌ کنند.

مهاجرت نیروی متخصص به کانادا نیز شرایط و ضوابط مختص به خود را دارد، مثلاً این کار در حال حاضر هزینه‌ ای حدود ۱.۳۶۵ دلار برای متقاضیان دارد. پروسه زمانی که جهت بررسی کردن فاکتورهای مختلف پذیرش، اقامت و اقدامات لازم جهت ارسال مدارک انجام می شود، از ۱۲ تا ۳۰ ماه متغیر است. محل اقامت نیز بجز استان کبک همه استان‌ های کانادا می‌ تواند باشد. نوع ویزا در این شیوه یعنی مهاجرت نیروی متخصص به کانادا به صورت اقامت دائم کانادا است.

شرایط پذیرفته شدگان به عنوان متخصص

برای مهاجرت به کانادا برای آن که فرد بتواند از روش‌ های مختلف مهاجرت استفاده کند، حتماً باید شرایط زیر را داشته و این شرایط به تایید کشور کانادا برسد:

  • دریافت کردن یک پیشنهاد شغلی خوب و معتبر از یکی از کارفرمایان کانادایی به مدت حدود یک سال
  • دریافت کردن گواهی تایید صلاحیت از طرف یکی از سازمان‌ های استانی کانادا
  • کسب کردن نمره قابل قبول در یکی از دو زبان فرانسه یا انگلیسی (در این زمینه نمره ۴ جهت مهارت خواندن و نوشتن و نمره ۵ مهارت گوش دادن و صحبت کردن می‌ باشد.)
  • دارای دو سال سابقه تخصص در حوزه کاری مربوطه پیش از مهاجرت کردن
  • اثبات مهارت و تجربه‌ های لازم در زمینه شغلی مورد نظر

در گام بعدی فرد باید با استفاده کردن از اسناد و مدارک فوق درخواست ارائه تمکن مالی را به دولت فدرال کانادا ارائه دهد، یعنی شما باید اثبات کنید که شرایط لازم و هزینه کافی جهت اقامت در کانادا را دارید. نکته مهم دیگر این است که حتماً باید آموزش‌ ها و تجربیات لازم و کافی را از طرف یکی از کارفرمایان این کشور دریافت کنید تا هنگامی که تجارب شما از سوی یک نهاد کانادا مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد، تایید صلاحیت شود. جهت دریافت ویزای مولتی کانادا، ویزای توریستی کانادا و یا حتی تحصیل در کانادا نیز تمامی مراحل زیر باید انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله مهاجرت نیروی متخصص به کانادا را بررسی کردیم. در واقع وقتی صحبت از مهاجرت نیروی متخصص به کانادا می‌ شود، ابتدا فرد باید رزومه کاملی از خود را برای فدرال این کشور ارسال کند که شامل مواردی مانند میزان سن، میزان تحصیلات، میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و غیره می‌ باشد. پس از تایید و دریافت دعوت نامه نیز فرد می‌ تواند اقدامات لازم جهت مهاجرت به صورت اقامت دائم را انجام دهد. البته فرد حتماً باید دارای شرایط خاص و ویژه در حوزه تخصصی خودش باشد که در این مقاله چند نمونه از این شرایط خاص را توضیح دادیم. در سایت فرناز فرح بخش با نحوه مهاجرت نیروی متخصص به کانادا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *