۰ تا ۱۰۰ مهاجرت تحصیلی به آمریکا – بخش اول

آیا کسی را می‌ شناسید که آرزوی رفتن به کشور بزرگ و پیشرفته‌ ای مانند آمریکا را نداشته باشد؟ آیا کسی در اطرافتان هست که دوست نداشته باشد برای کار یا تحصیل در آمریکا اقدام کند؟ قطعاً خیلی از شما هم این آرزو را در سرتان دارید؛ اما نمی‌ دانید که شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا چگونه است یا اگر قصد مهاجرت داشته باشید، باید دقیقاً برای سال ۲۰۲۴ چه اقداماتی را به انجام برسانید. سوال اولی که برای خیلی از شما پیش می‌ آید؛ این است که آیا اصلاً آمریکا می‌ تواند کشور مناسبی برای تحصیل باشد یا خیر. چنانچه می‌ خواهید به پاسخ سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا مهاجرت تحصیلی به آمریکا پیشنهاد می‌ شود؟

اولین سوالی که برایتان پیش می‌ آید، این است که آمریکا چه مزیت‌ هایی برای تحصیل دارد که باید پروسه مهاجرت را برای آن طی کنیم؟ آیا آمریکا می‌ تواند گزینه خوبی برای تحصیل باشد؟ قطعاً بله.

همه شما می‌ دانید که آمریکا از لحاظ رفاهی، اقتصادی، علمی و تمامی زمینه‌ ها به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته می‌ شود. در مبحث فناوری و علم همیشه مهاجران زیادی را پذیرفته است و هدف هم این است که از آنها برای سرمایه‌ گذاری، کار و پیشرفت کشور خودش استفاده کند. در نتیجه شما نیز می‌ توانید از این شرایط استفاده کنید و سود ببرید.

کشور آمریکا از لحاظ آموزشی یکی از بهترین کشورهای دنیاست. دانشگاه‌ های آن همیشه جزو رتبه‌ های برتر در سطح جهان هستند. از طرفی آمریکا به این قضیه خیلی زیاد اهمیت می‌ دهد و بورسیه‌ های تحصیلی متنوع و گسترده‌ای را برای کسانی که می‌ خواهند در این کشور تحصیل کنند، هر سال ارائه می‌ کند.

بسیاری از دانشگاه‌ ها و کالج‌ ها بالاترین رتبه‌ ها را در رنکینگ جهانی در کشور آمریکا دارند. در نتیجه آمریکا می‌ تواند گزینه بسیار عالی برای تحصیل باشد.

شرایط کلی مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید، باید شرایط کلی آن را بدانید. معمولا مقطع کارشناسی جزو پر تقاضاترین مقاطعی است که برای تحصیل در این کشور خواهان دارد. بعد از اینکه شما دوره ۱۲ ساله را در مدارس سپری می‌ کنید و به اصطلاح مدرک دیپلم دریافت می‌ کنید؛ می‌ توانید برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا درخواست دهید.

یعنی اگر می‌ خواهید در آمریکا تحصیل کنید، باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را ارائه دهید. خیلی از افراد دارای دو ساله فوق دیپلم را هم سپری کرده‌ اند که باید آن مدارک را ارائه دهند. از طرفی باید مدرک زبان داشته باشید. مدرک انگلیسی تافل یا آیلتس می‌ تواند در این کشور معتبر شناخته شود.

در کنار همه این‌ ها اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید، باید برای مقطع کارشناسی یک سری آزمون‌ها را پشت سر بگذارید که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

آزمون‌ های تحصیلی مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا آزمون‌ هایی که باید پشت سر بگذارید، شامل موارد زیر است:

آزمون استدلالی SAT

این آزمون برای افرادی است که می‌ خواهند در دوره کارشناسی در دانشگاه‌ های آمریکا تحصیل کنند. در واقع مشخص می‌ کند که چگونه باید توانایی‌ های خود را به کار بیندازند.

آزمون موضوعی SAT

این آزمون می‌ تواند توانایی دانشجویان را در یک زمینه خاص بسنجد و دانش آنها را به کار بگیرد.

آزمون SAT

این آزمون هم یک آزمون جامع و کلی است. ۴ توانایی دانشجویان در مورد ریاضی، زبان انگلیسی، خواندن و علوم پایه و بخش اختیاری با عنوان نوشتار را می‌‌ سنجد و نمره نهایی آن به کالج دانشجویان اعلام می‌ گردد تا میزان آمادگی آنها مشخص شود.

بیشتر بدانید: اقامت در آمریکا

جمع بندی

بدون شک مهاجرت تحصیلی به آمریکا چیزی نیست که بخواهیم خیلی راحت از کنار آن بگذریم. قطعاً ما دوست داریم در کشور پیشرفته‌ ای مانند آمریکا زندگی کنیم و تحصیلات خود را ادامه دهیم اما باید شرایط ورود به این کشور را داشته باشیم. در این مقاله سعی کردیم راجع به مزایای کشور آمریکا برای تحصیل و شرایط کلی آن صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است که به سایت فرناز فیاض بخش مراجعه کنید که اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *