مقایسه زندگی در ایران و آلمان برای مهاجران

قطعاً می‌دانید که آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست. زندگی در این کشور می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد و شما از لحاظ رفاهی می‌توانید راحتی و آسایش بیشتری را احساس کنید. ما در این مقاله از سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش تصمیم گرفتیم موضوع مقایسه زندگی در ایران و آلمان برای مهاجران را بیشتر بررسی کنیم. یعنی زندگی در ایران و آلمان را برای مهاجران را مقایسه کنیم. پس اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید، تا انتها ما را همراهی کنید.

بیشتر بدانید: تحصیل در آلمان

مقایسه از لحاظ درآمد و هزینه ها

هزینه زندگی در آلمان نسبت به خیلی از کشور ها بهتر است. این موضوع در رابطه با ایران هم صدق می ‌کند. جالب است بدانید که اگر شما بتوانید در کشور آلمان کمی صرفه‌ جویی کنید، زندگی خوبی را از لحاظ مالی تجربه خواهید کرد. استاندارد زندگی و کیفیتی که در آلمان تجربه می ‌کنید، شامل هزینه‌ ها نمی‌شود. در نتیجه شما با درآمد پایین هم می‌توانید از حداکثر امکانات بهره‌مند باشید.

اگر در کشور آلمان دانشجو باشید، برای اینکه هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند، می ‌توانید به جای شهرهایی مانند برلین به حومه شهر بروید که هزینه‌های تان تا حد زیادی کاهش پیدا می ‌کند اما کیفیت زندگی همانقدر بالاست. حتی به خاطر اینکه محل خلوت‌ تری را انتخاب کرده‌ اید، شرایط تان هم بهتر خواهد بود. در صورتی که هزینه زندگی در ایران و مخصوصاً تهران خیلی بالاتر است.

موردی هم که کاملاً واضح و مشخصِ؛ این است که درآمد ها در آلمان در تمامی مشاغل بیشتر از ایران است.

بیشتر بخوانید: راه ‌های مختلف مهاجرت به آلمان

مقایسه ایران و المان از لحاظ درآمد و هزینه ها

مقایسه از لحاظ تحصیلات

آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته شناخته می ‌شود که بهترین دانشگاه ‌ها را در خودش جای داده است. اگر شما هم به دنبال تحصیل و پیدا کردن شغل در آلمان هستید، بدانید که بهترین کشور را انتخاب کرده‌اید. این موضوع در رابطه با ایران صدق نمی ‌کند. البته که ایران هم دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد اما اگر قرار باشد مقایسه داشته باشیم، باید گفت که آلمان جزو بهترین کشور های دنیا در زمینه تحصیلی به حساب می ‌آید.

بیشتر بدانید: مهاجرت به آلمان

مقایسه از لحاظ فرهنگی

اگر قرار باشد از یک جنبه کشور آلمان و ایران را مقایسه کنیم و به نقاط اشتراک زیادی برسیم، تنها از جنبه فرهنگی است. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بدانید که هر دو کشورها از لحاظ فرهنگی پیشینه بسیار قوی‌ دارند. البته در این مورد ایران پیشی می‌ گیرد و سابقه فرهنگی و تاریخی آن غنی‌ تر است اما به هر حال آلمان هم از لحاظ هنر، فلسفه، ادبیات، شعر و موسیقی هم جزو بهترین‌ ها در سطح جهان حساب می‌ شود و شما از لحاظ فرهنگی می‌ توانید مزایای زیادی را در آنجا احساس کنید.

مقایسه از لحاظ جغرافیایی و سیاسی

از لحاظ سیاست یک سری تفاوت‌ ها بین این کشورها وجود دارد. اولین و مهم ‌ترین تفاوت این است که نظام دولت در کشور آلمان یک نظام فدرال است و ۱۶ ایالت را شامل می ‌شود. در صورتی که ایران مبتنی بر جمهوری است. جمعیت این دو کشور تقریباً یکسان هستند اما از لحاظ جغرافیایی ایران وضعیت بهتری به آلمان دارد، زیرا وسعت آن بیشتر است. هر دوی این کشورها از لحاظ مناسبات سیاسی هم وضعیت نسبتاً خوبی دارند.

مقایسه از لحاظ هزینه‌ های مربوط به مواد غذایی

هزینه زندگی را باید از هزینه مواد غذایی جدا بدانیم، زیرا تهیه مواد غذایی یک پروسه و هزینه جداگانه‌ای دارد که باید برای آن برنامه‌ ریزی شود. در کشور آلمان مواد غذایی قیمت‌ مناسبی دارد و نوساناتی هم در این قیمت‌ ها دیده نمی ‌شود. یعنی اجناس قیمت تقریباً ثابتی دارند. کیفیت مواد خوراکی هم در این کشور بالا است و از این لحاظ بهتر از ایران عمل می ‌کند. حتی شاید بین مهاجرت به کانادا و آلمان از لحاظ مواد غذایی ما آلمان را توصیه کنیم.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی اروپا

چرا سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش

سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش به عنوان یک سازمان فعال در زمینه مهاجرت ایرانیان به کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، کانادا، اروپا، استرالیا و نیوزیلند، خدمات خود را به هموطنان عزیز ارائه می‌دهد. اطلاعاتی که درباره کانادا ارائه کرده‌اید درست است؛ این کشور با امتیازات و فرصت‌های بسیار مناسب برای مهاجرت، جذابیت زیادی دارد.

سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش از طریق تجربه‌های سابقه و اطلاعات به‌روز خود، همراهی و راهنمایی شما را در فرآیند مهاجرت به کانادا خواهد کرد. این سازمان مشاوره‌های لازم را در زمینه مهاجرت، انتخاب مسیر مناسب، تهیه مدارک مورد نیاز، آماده‌سازی برای مصاحبه‌ها و سایر مراحل مهاجرت به شما ارائه خواهد داد. هدف این سازمان، حمایت از متقاضیان مهاجرت و فراهم کردن شرایط موفقیت در فرآیند مهاجرت به کانادا است.

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می‌توانید با سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش تماس بگیرید و با کارشناسان آن در ارتباط باشید تا راهنمایی و خدمات مورد نیاز را دریافت کنید.

جمع بندی

کشورهای مختلفی در دنیا هستند که برای مهاجرت طرفداران زیادی دارند. آلمان هم در این دسته‌ بندی قرار می ‌گیرد. اگر شما می ‌خواهید سطح رفاهی خوبی را تجربه کنید و در کشوری باشید که از هر لحاظ پیشرفته باشد، ما آلمان را پیشنهاد می ‌کنیم. در این مقاله سعی کردیم یک مقایسه کلیدی برای زندگی در ایران آلمان داشته باشیم. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان را دارید، قطعاً این مطلب برایتان مفید بوده است. برای کسب اطلاعات جزئی ‌تر؛ کافی است که به سایت فرناز فیاض بخش مراجعه کرده و در زمینه مهاجرت و پروسه کارهایتان اطلاعات بیشتری کسب کنید. در پایان امیدواریم از مقاله مقایسه زندگی در ایران و آلمان برای مهاجران زاضی بوده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *