۰ تا ۱۰۰ مهاجرت تحصیلی به آمریکا – بخش دوم

بدون شک خیلی از شما هم رویای زندگی کردن در کشور آمریکا را دارید. احتمالاً با خودتان فکر می‌ کنید که اگر توانایی این را داشتید تا به کشور آمریکا می‌ رفتید، شرایط برایتان خیلی بهتر از الان بود. در واقع‌ مهاجرت تحصیلی به امریکا موضوعی است که خیلی زیاد باید راجع به آن صحبت شود. شما باید تمامی موارد را در این مورد بدانید تا تصمیم بگیرید که آیا می‌ خواهید برای تحصیل در آمریکا اقدام کنید یا خیر. ما بدین منظور سعی کردیم که اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم تا ببینید که گزینه خوبی برای انجام این کار هستید یا نه.

بیشتر بدانید: مهاجرت به آمریکا

بهترین رشته‌ ها برای تحصیل در امریکا

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به امریکا را دارید، باید بهترین رشته‌ ها را در این کشور بشناسید تا ببینید که این کشور می‌ تواند برای تحصیل گزینه مناسبی باشد یا خیر. اگر به رشته های زیر علاقه مند هستید، برای تحصیل در این کشور درنگ نکنید.

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار در همه جای دنیا از جمله آمریکا یکی از بهترین رشته‌ ها است. بهترین دانشگاه‌ های مطرح جهان یعنی کلمبیا، وارتون و هاروارد این رشته‌ ها را تدریس می‌ کنند.

علوم کامپیوتر

اگر بتوانید در رشته‌ هایی مانند علوم کامپیوتر در کشور آمریکا تحصیل کنید؛ مطمئن باشید در کل دنیا می‌ توانید از تخصص خود استفاده کنید. به این صورت که آخرین تکنولوژی‌ های هوش مصنوعی و رباتیک در این دانشگاه‌ ها تدریس می‌ شود.

رشته‌ های مهندسی

کسی که بتواند مهاجرت تحصیلی به آمریکا داشته باشد و در رشته‌ های مهندسی تحصیلات خود را تکمیل کند، قطعاً در سطح جهان پذیرش خواهد داشت‌. از طرفی هزینه تحصیل در این رشته‌ ها در کشور آمریکا زیاد نیست. فقط باید شرایط پذیرش را داشته باشید تا بتوانید دوران تحصیل را با موفقیت پشت سر بگذارید.

پروسه گرفتنِ بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا

زمانی که می‌ خواهید مهاجرت تحصیلی به امریکا داشته باشید، احتمالاً راجع به بورسیه تحصیلی هم تحقیقاتی انجام می‌ دهید. خیلی از افراد می‌ خواهند از طریق بورسیه تحصیلی وارد این کشور شوند. زیرا بر این عقیده هستند که هزینه‌ هایشان خیلی کمتر خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

اگر شما می‌ خواهید در مقاطعی مثل مقطع دکترا بورسیه تحصیلی بگیرید، باید یک سری شرایط خاص را رعایت کنید؛ مثلاً مدرک زبان شما نمره بالایی داشته باشد، سطح نمرات مقاطع قبلی خیلی بالا باشد، پروپوزال قوی، توصیه نامه استاد، مقالات ISI و سوپروایزر داشته باشید تا کشور آمریکا بتواند شرایطتان را بررسی کند و به شما پذیرش بدهد.

هزینه‌ های تحصیلی و بورسیه‌ ها هم در مقاطع مختلف متفاوت هستند. در مقطع لیسانس برای بورسیه تحصیلی باید مدرک دیپلم و  نمره خیلی بالایی داشته باشد. از طرفی مدرک زبان آیلتس یا تافل هم باید نمره بالایی داشته باشد تا شانستان برای پذیرش بالا برود.

اگر فکر می‌ کنید این شرایط را دارید و می‌ توانید پذیرش بگیرید باید، درخواست کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه را انجام دهید که برای رشته‌ های مختلف شرایط متفاوت است.

نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید، این است که آمریکا برای ارائه بورسیه تحصیلی شرایط راحتی را در نظر نمی‌ گیرد. در نتیجه باید از افراد متخصص کمک بگیرید. ما توصیه می‌ کنیم به سایت فرناز فیاض بخش مراجعه کنید. مشاورین سایت می‌ توانند اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند. آنها شرایطتان را بررسی می‌ کنند تا اگر احتمال پذیرش برایتان وجود داشت، مراحل قانونی را پیش ببرند.

البته که شما می‌ توانید مهاجرت تحصیلی به امریکا از طریق روش‌ های دیگر را هم از طریق مشاورین سایت بپرسید و یک راهنمای جامع و کامل داشته باشید. در نتیجه راحت‌ تر تصمیم خواهید گرفت.

چرا فرناز فیاض بخش

سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش به عنوان یک سازمان متخصص در زمینه مهاجرت، در خدمت ایرانیان عزیز قرار دارد و تجربه‌ای طولانی در ارائه خدمات مهاجرتی به کشورهای مختلف دارد، از جمله امریکا، مهاجرت به کانادا، اروپا، استرالیا و نیوزیلند.

کانادا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت، با ارائه امتیازات و فرصت‌های ویژه برای متقاضیان مهاجرت، به لحاظ جذابیت در این زمینه پیشی گرفته است. این کشور با مساحتی بالغ بر ۷ برابر ایران و با جمعیتی نصف جمعیت ایران، به نیروهای جوان، نخبه و متخصص نیازمندی دارد. همچنین، به دلیل پیری جمعیت کانادا، نیاز به سرمایه گذاران نیز وجود دارد. سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش آماده همکاری و همراهی با شما در این مسیر و رسیدن به کانادا است.

جمع‌ بندی

مهاجرت تحصیلی به امریکا می‌ تواند یکی از راه‌ های پیشرفتتان باشد. در نتیجه اگر شرایطش را دارید و فکر می‌ کنید که گزینه خوبی برای رشته‌ های نام برده شده هستید، درنگ نکنید. آمریکا از هر لحاظ می‌ تواند باعث پیشرفتتان شود، به شرطی که بتوانید تمامی شرایطی که ذکر کردیم را برآورده کنید تا شانستان برای پذیرش افزایش پیدا کند. با این مقاله تصمیم گیری در مورد مهاجرت تحصیلی نیز برایتان راحت تر خواهد بود. پس احتمال اینکه از مهاجرت تحصیلی خود حداکثر رضایت را داشته باشید به شدت بالاتر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *