اداره مهاجرت کانادا ؛ شماره تلفن، ایمیل و ثبت نام IRCC

اداره مهاجرت کانادا که به نام IRCC شناخته می‌شود، سازمانی است که مسئولیت پردازش درخواست‌های مهاجرت، پناهندگی و شهروندی را در کانادا بر عهده دارد. این سازمان امکانات متعددی را برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، فراهم می‌کند. برخی از خدماتی که این سازمان ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • ارائه راهنمایی برای پردازش درخواست‌های مهاجرت
  • ارائه اطلاعات در مورد وضعیت درخواست
  • ارائه فرم‌ها و راهنماهای لازم برای پردازش درخواست
  • ارائه اطلاعات در مورد زمان پردازش درخواست
  • ارائه راهنمایی برای پرداخت هزینه‌های درخواست
  • ارائه راهنمایی برای تغییر آدرس
  • ارائه راهنمایی برای دریافت گواهی پلیس
  • ارائه راهنمایی برای انجام معاینات پزشکی

همچنین، این سازمان یک حساب امن برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند درخواست خود را مدیریت کنند. این حساب کاربری امکاناتی مانند بررسی وضعیت درخواست، بارگذاری اسناد درخواست شده و غیره را فراهم می‌کند. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوط به درخواست‌های اقامت دائم در حال افزایش است و از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، این هزینه‌ها افزایش یافته‌اند. برای دریافت مشاوره مهاجرت به کانادا لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام در سایت اداره مهاجرت کانادا

برای ثبت نام در سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، شما باید چندین مرحله را طی کنید:

  1. ورود به پورتال «GCKey»
  2. انتخاب گزینه Sign Up
  3. خواندن قوانین و مقررات سایت و انتخاب گزینه I Accept
  4. انتخاب نام کاربری و انتخاب گزینه continue
  5. انتخاب رمز عبور و انتخاب گزینه continue
  6. انتخاب سوالات و پاسخ‌های امنیتی و انتخاب گزینه continue

بعد از ایجاد حساب کاربری، شما می‌توانید درخواست خود را برای مهاجرت، پناهندگی یا شهروندی کانادا ارسال کنید. این سایت راهنمایی‌های مفیدی در مورد فرآیند مهاجرت و شرایط لازم برای ثبت درخواست ارائه می‌دهد. لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات ممکن است تا زمانی که شما اقدام به ثبت نام کنید تغییر کرده باشد. بنابراین، همیشه بهتر است قبل از ثبت نام، اطلاعات را از سایت رسمی بررسی کنید.

ثبت نام در سایت اداره مهاجرت کانادا

راه‌های ارتباط با اداره مهاجرت کانادا کدامند؟

  • فرم وب IRCC: این فرم آنلاین است که اداره مهاجرت از آن برای پاسخ به هرگونه سؤال متقاضیان در مورد پرونده درخواست ویزای خود، استفاده می‌کند.
  • ایمیل اداره مهاجرت کانادا: می‌توان با IRCC، به طور محدود، از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرد. این روش برای کسانی است که سوالات عمومی یا فنی دارند که می‌خواهند از دپارتمان بپرسند. اگر پاسخ درخواست خود را نیافتید، می‌توانید ایمیل زیر را ارسال کنید:
    question@cic.gc.ca برای سؤالات عمومی
    web-tech-support@cic.gc.ca برای سؤالات اختصاصی
  • تماس تلفنی: روش نهایی برای دسترسی به IRCC از طریق تلفن است. اما این راه ارتباطی فقط برای کسانی که در کانادا هستند، در دسترس است. شماره تلفن اداره مهاجرت کانادا، ۲۱۰۰-۲۴۲-۸۸۸-۱ است.
    ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر.

سایت اداره مهاجرت کانادا

برای ورود به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می‌توانید از این لینک استفاده کنید. این سایت به زبان‌های مختلف، از جمله فارسی، در دسترس است. و ادرس سایت اداره مهاجرت کانادا به این شکل است: www.canada.ca

شماره تلفن اداره مهاجرت کانادا

شماره تلفن اداره مهاجرت کانادا، ۲۱۰۰-۲۴۲-۸۸۸-۱ است.

ایمیل اداره مهاجرت کانادا

  • question@cic.gc.ca برای سؤالات عمومی
  • web-tech-support@cic.gc.ca برای سؤالات اختصاصی

اداره مهاجرت کانادا کجاست؟

مرکز اصلی اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا در شهر اتاوا، استان انتاریو واقع شده است. این اداره با داشتن بیش از ۱۰ هزار کارمند در حال انجام وظایف خود است. اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر (به‌وقت محلی) در حال صدور پاسپورت و ویزا برای متقاضیان است. دفاتر اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزا در سفارتخانه‌ها، کمیسیون‌های عالی و کنسلوگری‌های کانادا در شهرهای متفاوت جهان قرار گرفته‌اند.

دپارتمان های اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از سه بخش مستقل تشکیل شده است که هر یک به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. این سه بخش شامل بخش‌های مهاجرت، پناهندگی و شهروندی هستند که درخواست‌های متقاضیان در هر حوزه مهاجرتی را با دقت بررسی می‌کنند.

دپارتمان های اداره مهاجرت کانادا

در ادامه، هر سه بخش را بررسی کرده‌ایم:

بخش مهاجرت (Immigration)

بخش مهاجرت (Immigration department)، وظایف مربوط به ایجاد و حفظ سیاست‌های حمایت از مهاجران و تازه‌واردان به کانادا را بر عهده دارد. کانادا همیشه به‌عنوان کشوری با سیاست‌های مهاجرتی پیشرفته شناخته شده است؛ به حدی که بیشتر کانادایی‌های نسل قدیم می‌توانند سوابق مهاجرت اجداد خارجی‌شان را با سند و مدرک ردیابی کنند.

از آنجایی که کانادا با چالش جمعیتی مواجه شده و مایل است رشد اقتصادی و جامعه‌ای قدرتمند داشته باشد، مهاجرت را به‌عنوان یک موضوع مهم در نظر می‌گیرد. بنابراین، ادامه مهاجرت به کشور کانادا نقش مهمی در آینده این کشور خواهد داشت.

بخش پناهندگی (Refugee)

بخش پناهندگی (Refugee department) اداره مهاجرت کانادا، تحت تاثیر ۲ عامل مهم فعالیت می‌کند. عامل اول، بی‌ثباتی امنیتی کشورها و درگیری‌های نظامی در بعضی نقاط جهان است که باعث افزایش تعداد پناهندگان شده. این افراد و خانواده‌هایشان به‌اجبار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و معمولاً در شرایط خطرناکی قرار دارند.

دومین عامل، دلسوزی و پیگیری دولت کانادا است که به‌طور جدی به موضوع پناهندگی پرداخته. جاستین ترودو (Justin Trudeau) و بقیه اعضای حزب لیبرال کانادا در طول مبارزات انتخاباتی کانادا اظهار داشتند که بهترین اقدام برای کمک به پناهندگان، این است که کانادا تعداد پناهندگان مستقر در این کشور را افزایش دهد. همچنین، دولت کانادا سعی دارد تا با فراهم کردن منابع اضافی برای پناهندگان، امنیت و فرصت زندگی برای آن‌ها را به‌وجود بیاورد.

بخش شهروندی و تابعیت (Citizenship)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیاست مهاجرتی دولت کانادا، فراهم کردن فرصت اخذ شهروندی یا تابعیت کانادا برای متقاضیان است. بنابراین، بخش شهروندی (Citizenship department) در اداره مهاجرت کانادا مسئولیت اعطای شهروندی به مهاجران در کانادا و پیوستن آن‌ها به یک خانواده کانادایی را برعهده دارد.

برای ایرانیان، کدام کشور برای تکمیل پروسه درخواست ویزای کانادا بهتر است؟

برای ایرانیان که قصد دارند انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا را انجام دهند، مراکز VAC کانادا در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی وجود دارد. این کشورها به دلیل نزدیکی جغرافیایی و سهولت دسترسی برای ایرانیان، گزینه‌های مناسبی برای انجام این فرایند هستند. با این حال، انتخاب بهترین کشور بستگی به شرایط شخصی هر فرد دارد.

آدرس دفاتر اداره مهاجرت کانادا

شهری که دفتر اداره IRCC در آن مستقر استشماره تماسآدرس
ادمونتون (Edmonton)، استان آلبرتا (Alberta) کانادا۱-۸۸۸-۲۴۲-۲۱۰۰c/o General, Station 005 9700 Jasper Avenue NW, Suite 55 Edmonton, AB T5J 4C3
میسیساگا (Mississauga)، استان انتاریو (Ontario) کانادا۸۰۰-۹۲۶-۹۱۰۵ – ۱+CPC Mississauga P.O. Box 6100, Station A Mississauga, ON L5A 4H4
اتاوا (Ottawa)، استان انتاریو کانادا۱-۸۸۸-۲۴۲-۲۱۰۰Case Processing Centre – Ottawa P.O. Box 8780 STN T CSC Ottawa, Ontario K1G 5A9
وینیپگ (Winnipeg)، استان مانیتوبا (Manitoba) کانادا۸۸۸-۲۴۲-۲۱۰۰ ۱+۲۶۹ Main Street, Suite 400 Winnipeg MB R3C 1B2
ابوظبی، دبی۹۷۱-۲۶۹۴۰۳۰۰+Abu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall), West Tower, 9th Floor, Abu Dhabi, United Arab Emirates
آنکارا، ترکیه۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۰۰+Cinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Türkiye
ایروان، ارمنستان۳۷۴۱۰۳۰۰۳۰۵+۱۲۹ Armenakyan Str., 0047 Yerevan, Armenia
باکو، آذربایجان۹۹۴۱۲۴۹۷۱۳۰۰۱۸, YasharHusseynov Street, AZ-1069,Baku,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *