برنامه های استانی کانادا (PNP) ؛ شرایط و انواع آن

برنامه‌های استانی کانادا (Provincial Nominee Programs یا PNP) به افرادی که مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری لازم را دارند و مایل به مهاجرت به کانادا هستند و قصد دارند در یک استان خاص اقامت گزینند، امکان مهاجرت می‌دهد. هر استان یا قلمروی کانادا بر اساس نیازهای اقتصادی خود، کاندیداهایی را برای اقامت دائم انتخاب می‌کند. این برنامه‌ها به استان‌ها این امکان را می‌دهند که به طور مستقل مهاجرانی را جذب کنند که به بهترین شکل با نیازهای بازار کار و جوامع محلی‌شان مطابقت دارند.

شرایط برنامه های استانی کانادا

این برنامه برای نیروی کاری است که

  • مهارت، تحصیلات و تجربه کاری برای کمک به اقتصاد یک استان یا منطقه ای خاص را دارند.
  • می خواهند در آن استان زندگی کنند و
  • می خواهند ساکنان دائمی کانادا شوند.

هر استان و قلمرو «مسیرها» (برنامه‌های مهاجرتی که گروه‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند) و الزامات خاص خود را دارد. برای مثال، در یک مسیر برنامه، استان ها و مناطق ممکن است افراد زیر را هدف قرار دهند:

  • دانشجویان
  • تجار
  • نیروی کار ماهر
  • نیروی کار نیمه ماهر

شرایط گزینه های اپلیکیشن برای برنامه های استانی کانادا

نحوه ای که اپلای می کنید، بستگی به مسیر برنامه نامزد استانی دارد که بر می گزینید. ممکن است لازم باشد با استفاده از فرآیند غیر اکسپرس انتری یا از طریق اکسپرس انتری درخواست دهید.

به عنوان بخشی از فرایند، باید تست پزشکی بگذرانید و گواهی عدم سوء پیشینه اخذ کنید. صرف نظر از مقصد مورد نظر، همه باید این گواهی را داشته باشند.

فرایند غیر اکسپرس انتری

در فرایند غیر اکسپرس انتری:

  • برای نامزدی تحت یک مسیر غیر اکسپرس انتری به استان یا منطقه درخواست می دهید.
  • باید واجد شرایط استانی باشید که شما را نامزد می کند.
  • اگر نامزد شده اید، برای اقامت دائم به صورت آنلاین اپلای می کنید.
  • الزامات دیگر عبارتند از:
    • معاینه پزشکی و
    • گواهی عدم سوء پیشینه
  • زمان رسیدگی به اپلیکیشن بیشتر از روش اکسپرس انتری است.

فرایند اکسپرس انتری

در فرایند آنلاین اکسپرس انتری، ۲ روش برای اپلای وجود دارد:

  • با استان یا منطقه تماس می گیرید و برای نامزدی تحت مسیر اکسپرس انتری اپلای می کنید.
  • اگر استان یا منطقه با معرفی شما موافقت کرد، یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد می کنید (یا اگر از قبل پروفایل دارید، آن را به روز می کنید) و نشان می دهید که نامزد شده اید.

یا

  • یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد می کنید و استان ها و مناطق مورد علاقه خود را انتخاب می کنید.
  • اگر یک استان یا منطقه اعلانی تحت عنوان Notification of Interest به حساب شما ارسال کرد، مستقیماً با آنها تماس می گیرید.
  • برای مسیر اکسپرس انتری آن استان درخواست می دهید.
    • اگر نامزد شده باشید، استان یا منطقه گواهی نامزدی را به حساب شما ارسال می کند و شما آن را الکترونیکی می پذیرید.

در هر دو مورد، شما باید

  • واجد شرایط استان یا منطقه باشید.
  • یک پروفایل اکسپرس انتری ارسال کنید و نشان دهید که حداقل معیارهای اکسپرس انتری را دارید، از جمله واجد شرایط بودن برای یکی از برنامه های مهاجرتی که پوشش می دهد.
    • اگر دعوت به اپلای شده اید، یک درخواست الکترونیکی به IRCC ارسال می کنید.

برنامه های استانی کانادا

کدام برنامه استانی برای من مناسب است؟

از آنجا که بیش از ۸۰ مسیر نامزدی برای مهاجرت وجود دارد، انتخاب مسیر متناسب با مهارت ها و تجربه شما ممکن است دشوار باشد. با مطالعه دقیق و شناخت بهتر این مسیرها، می‌توانید انتخابی مطمئن‌تر و بهینه‌تر داشته باشید. در ادامه، توضیح مختصری از برنامه های هر استان برای شما قرار داده ایم تا در فرایند تصمیم گیری به شما کمک کنند.

برنامه های نامزدی به تفکیک هر استان

برنامه استانی آلبرتا (AAIP)

برنامه استانی آلبرتا متشکل از ۸ مسیر است که به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: یکی برای نیروی کار و دیگری برای کارآفرینان.

جریان‌های کارگری عبارتند از: جریان فرصت آلبرتا، جریان جنرال اکسپرس انتری، مسیر فناوری تسریع شده، و جریان نوسازی روستایی.

جریان‌های کارآفرینی شامل: جریان کارآفرین کشاورزی، جریان کارآفرین فارغ‌التحصیل، جریان کارآفرین فارغ‌التحصیل خارجی، و جریان کارآفرین روستایی است.

هر جریان معیارها و شرایط خاص خود را برای متقاضیان دارد. بعضی از این جریان‌ها با سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا همگام هستند. برای درخواست از طریق جریان‌های پایه، باید از طریق پورتال AAIP استان اقدام کرد.

هدف این برنامه جذب نیروی کار ماهر و کارآفرینان به آلبرتا برای پشتیبانی از توسعه اقتصادی و تنوع این استان است.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)

برنامه استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) یکی از روش های محبوب مهاجرت به این استان غربی کانادا است. این برنامه ۳ مسیر اصلی دارد – نیروی کار ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی، و کارآفرینی.

مسیر نیروی کار ماهر به افرادی که پیشنهاد شغلی از کارفرمایان بریتیش کلمبیایی در مشاغل تخصصی دارند، اجازه مهاجرت می دهد. دسته بندی هایی مانند متخصصین درمانی، کارگران تازه کار و غیره وجود دارد.

مسیر فارغ التحصیلان بین المللی به فارغ التحصیلان اخیر از موسسات کانادایی، به ویژه کسانی که از بریتیش کلمبیا مدرک گرفته اند، اجازه دریافت اجازه کار و در نهایت اقامت دائم را می دهد.

مسیرهای کارآفرینی به کارآفرینان با تجربه اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا، چه در شهرهای بزرگ و چه در مناطق روستایی، مهاجرت کنند. مهمترین مسیرهای کارآفرینی عبارتند از: مسیر پایه کارآفرینی، پایلوت منطقه ای، و پروژه های راهبردی.

برای اکثر این مسیرها، متقاضیان به پیشنهاد شغلی یا تاییدیه کسب و کار از یک کارفرما/سازمان بریتیش کلمبیایی نیاز دارند. توانایی زبان انگلیسی، داشتن منابع مالی، و برآورده کردن شرایط مهاجرتی مانند معاینات پزشکی نیز معمولا لازم است. روند شامل ایجاد یک پروفایل آنلاین، دریافت نامزدی از بریتیش کلمبیا و سپس درخواست اقامت دائم است.

هدف BCPNP جذب مهاجران ماهر و سرمایه گذاری برای حمایت از نیازهای توسعه اقتصادی بریتیش کلمبیا در بخش های و مناطق مختلف این استان است.

برنامه استانی مانیتوبا (MPNP)

برنامه استانی مانیتوبا (MPNP) برای جذب مهاجران مستعد و واجد شرایط برای نیازهای استانی مانیتوبا طراحی شده است. هدف آن جذب نیروی کار ماهر و مهاجرانی است که برای اقتصاد این استان مفید باشند. استفاده از این برنامه می‌تواند روند اخذ اقامت دائم کانادا را تسریع کند.

MPNP شامل ۴ جریان اصلی است:

  1. جریان نیروی کار ماهر – برای متخصصان و نیروهای کار ماهر خارجی یا داخلی که در مانیتوبا کار می‌کنند و شغل تمام وقت دارند.
  2. جریان سرمایه‌گذاری تجاری مانیتوبا – برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران که می‌خواهند در مانیتوبا کسب و کار راه‌اندازی یا در آن سرمایه‌گذاری کنند.
  3. جریان شهر موردن – برای مهاجرانی که می‌خواهند در این شهر کوچک مانیتوبا ساکن شوند.
  4. جریان آموزش بین‌المللی – برای دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مانیتوبا.

جریان نیروی کار ماهر

این جریان برای شناسایی و جذب نیروهای کار ماهر و متخصص خارجی یا ساکن مانیتوبا طراحی شده است. متقاضیان می توانند در سایت MPNP ثبت نام و پس از امتیازدهی بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت زبان، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

این جریان دو زیرشاخه دارد:

  1. نیروی کار ماهر در مانیتوبا – برای نیروهای کار موقت و فارغ التحصیلان خارجی که در مانیتوبا کار می کنند و پیشنهاد شغلی تمام وقت دارند.
  2. نیروی کار ماهر خارج از کشور – برای افراد واجد شرایط خارج از کانادا که ارتباط قوی با مانیتوبا دارند.

شرایط کلی شامل حداقل ۶ ماه سابقه کار مرتبط، حداقل ۱۸ سال سن، ارائه برنامه شغلی و کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ در سیستم امتیازدهی استان است.

جریان سرمایه گذاری تجاری

این جریان برای جذب کارآفرینان و سرمایه گذارانی است که می خواهند در مانیتوبا کسب و کار راه اندازی یا در آن سرمایه گذاری کنند. شامل دو زیرشاخه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و مسیر کارآفرینی می شود.

جریان شهر موردن

این جریان برای متخصصان حرفه ای مانند جوشکاران، نجاران و آشپزهایی است که می خواهند در شهر کوچک روستایی موردن مانیتوبا ساکن شوند.

جریان آموزش بین المللی

این جریان برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های مانیتوبا است که می خواهند در این استان اقامت دائم بگیرند.

برنامه های نامزدی کانادا

برنامه استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

استان نیوبرانزویک در شرق کانادا، با طبیعت زیبا و فرصت‌های شغلی مناسب، یکی از مقاصد جذاب برای مهاجران به کانادا محسوب می‌شود. این استان برای جذب نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاران خارجی، برنامه مهاجرتی ویژه‌ای را تحت عنوان «برنامه نامزدی استانی نیوبرانزویک» یا NBPNP راه‌اندازی کرده است.

جریان نیروی کار ماهر

یکی از جریان‌های این برنامه، جریان نیروی کار ماهر است که به کارفرمایان نیوبرانزویکی اجازه می‌دهد افراد با مهارت‌های خاص و کمیاب را از میان مهاجران و دانشجویان بین‌المللی استخدام کنند. متقاضیان این جریان باید بین ۱۹ تا ۵۵ سال سن داشته، حداقل مدرک دیپلم و یک سال تجربه کاری تمام‌وقت را در ۵ سال گذشته داشته باشند. همچنین باید در آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی، حدنصاب زبان کانادایی سطح ۴ را کسب کرده باشند.

جریان اکسپرس انتری

این جریان به سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا متصل است. افراد ۲۲ تا ۵۵ ساله که یک سال تجربه کاری تمام‌وقت، حداقل دیپلم متوسطه و نمره زبان معادل سطح ۷ کانادایی را دارند، می‌توانند از طریق این جریان ثبت‌نام کنند. چنانچه در نیوبرانزویک زندگی می‌کنند و یا پیشنهاد شغلی از این استان دارند، شانس بیشتری برای دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم از دولت فدرال خواهند داشت.

جریان مهاجرت تجاری

کارآفرینان باتجربه می‌توانند از طریق این جریان برای اقامت دائم در نیوبرانزویک اقدام کنند. شرایط آن داشتن سن ۲۱ تا ۵۹ سال، دیپلم دبیرستان، نمره زبان حداقل سطح ۵ کانادایی، دارایی خالص ۵۰۰ هزار دلار کانادا و سه سال سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد یک کسب و کار است. متقاضیان باید برنامه کسب و کار و سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵۰ هزار دلاری در نیوبرانزویک را نیز ارائه دهند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه مسیر اقامت دائم کارگران ماهر خارجی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در نیوبرانزویک و سه استان همجوار آتلانتیک است. کارفرمایان نیوبرانزویکی برای استخدام این افراد باید ابتدا به عنوان «کارفرمای تعیین‌شده» تایید شوند. سپس کارگر یا فارغ‌التحصیل می‌تواند مستقیماً برای اقامت دائم از طریق این برنامه به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهد.

فرآیند و شرایط این جریان‌ها، بسته به نیازهای بازار کار نیوبرانزویک و سهمیه‌های اختصاص یافته از سوی اداره مهاجرت فدرال، متغیر است. متقاضیان باید کلیه شرایط لازم را از جمله سن، سطح زبان، تحصیلات و تجربه کاری مرتبط را احراز کنند تا شانس بیشتری برای پذیرش در هر یک از جریان‌های این برنامه داشته باشند.

برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)

برنامه مهاجرتی استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP) مسیرهای مختلفی را برای مهاجرت به این استان شرقی کانادا فراهم می‌کند. این برنامه شامل ۷ جریان است:

  1. جریان نیروی کار ماهر اکسپرس انتری برای افراد با پروفایل اکسپرس انتری و پیشنهاد شغلی در این استان
  2. جریان نیروهای متخصص برای کارگران خارجی شاغل با پیشنهاد شغلی
  3. جریان فارغ التحصیلان بین المللی برای دانش آموختگان خارجی در کانادا با پیشنهاد شغلی
  4. جریان کارآفرینان بین المللی برای راه اندازی یا خرید کسب و کار با شرایطی مانند دارایی ۶۰۰ هزار دلاری
  5. جریان کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی برای دانش آموختگان خارجی در این استان که می خواهند کسب و کار راه بیندازند
  6. برنامه مهاجرت آتلانتیک برای پذیرش کارگران و دانش آموختگان در چهار استان آتلانتیک
  7. برنامه جدید «مهارت‌های اولویت دار» برای افراد با تجربه کاری و تخصص‌های خاص مانند فناوری، بهداشت و آبزی پروری

هر یک از این جریان‌ها، شرایط و الزامات خاصی مانند سن، زبان، تحصیلات، تجربه کار، دارایی، طرح کسب و کار و پیشنهاد شغلی دارند که متقاضیان باید آنها را احراز کنند.

برنامه استانی نوا اسکوشیا (NSNP)

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSNP) فرصتی برای افرادی فراهم می‌کند که به دنبال زندگی و کار در این استان کانادایی هستند. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد به طور مستقیم اقامت دائم در کانادا را دریافت کنند، بدون اینکه نیازی به یک دوره آموزشی معین داشته باشند. NSNP شامل چندین مسیر است که به افراد این امکان را می‌دهد تا بر اساس تجربه‌ها و تخصص‌های خود انتخاب کنند.

یکی از مسیرهای NSNP، برنامه “تقاضای نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری” است که افراد با تحصیلات و مهارت‌های بالا در برخی شغل‌های معین می‌توانند از آن استفاده کنند. مثلاً، افرادی که در یکی از ۲۹ شغل واجد شرایط فعالیت می‌کنند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

برنامه دیگری که ارائه شده توسط NSNP، برنامه “سابقه کار در نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری” است که برای افرادی با تخصص بسیار بالا و حداقل یک سال سابقه کار در یکی از کسب‌وکارهای نوا اسکوشیا تعبیه شده است.

علاوه بر این، برنامه “برنامه نیروهای متخصص” اجازه ورود به کانادا را برای افرادی که پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان نوا اسکوشیا دریافت کرده‌اند، فراهم می‌کند.

برنامه‌های کارآفرینی همچنین جزو مسیرهای NSNP هستند. افرادی که قصد خرید یا راه‌اندازی کسب و کار در نوا اسکوشیا را دارند، می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. همچنین، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که در دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی معتبر در نوا اسکوشیا تحصیل کرده‌اند و قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار دارند، می‌توانند از برنامه “برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی” استفاده کنند.

با این وجود، برای شرکت در هر یک از این برنامه‌ها، شرایط خاصی وجود دارد که باید توسط متقاضیان ارضا شود، از جمله داشتن مدرک زبان و محدودیت‌های سنی. این برنامه‌ها امکان پذیری طی یک فرایند گزینش دقیق را فراهم می‌کنند تا افرادی که بهترین مطابقت را با نیازهای استان نوا اسکوشیا دارند، انتخاب شوند.

برنامه استانی نوا اسکوشیا

برنامه استانی انتاریو (OINP)

برنامه نامزدی استانی انتاریو (OINP) چندین مسیر را برای مهاجرت به این استان پرجمعیت کانادا فراهم می‌کند:

  1. دسته سرمایه انسانی شامل زیرشاخه‌های اکسپرس انتری مانند اولویت‌های سرمایه انسانی، مشاغل ماهر و نیروی کار فرانسوی‌زبان است که نیازمند تمکن مالی و قصد زندگی در انتاریو است.
  2. دسته مدرک کارشناسی ارشد و دکترا برای دانش‌آموختگان این مقاطع در کانادا است که باید یک انگیزه‌نامه (EOI) ثبت کنند.
  3. دسته پیشنهاد شغلی کارفرما شامل برنامه‌هایی مانند نیروی کار خارجی و دانشجویان بین‌المللی است که داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت در انتاریو، شرط اصلی آن است.
  4. دسته کسب و کار برای کارآفرینانی است که می‌خواهند در انتاریو سرمایه‌گذاری و کسب و کاری را راه‌اندازی یا خریداری کنند. این دسته الزامات دارایی و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای دارد.

هر یک از این دسته‌ها شرایطی همچون سن، تحصیلات، زبان، تجربه کار، سرمایه و قصد زندگی در انتاریو را برای متقاضیان درنظر گرفته است.

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) به افراد متخصص، کارآفرینان و فارغ التحصیلان جوان فرصت می‌دهد تا از طریق مسیرهای مختلف، نامزد استانی شده و برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. این برنامه شامل سه بخش اصلی اکسپرس انتری، تاثیر کار و تاثیر کسب و کار است.

بخش اکسپرس انتری برای افرادی است که در اکسپرس انتری فدرال ثبت نام کرده و علاقه‌مند به زندگی در این جزیره اند.

بخش تاثیر کار برای کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از موسسات جزیره پرنس ادوارد است که می‌خواهند در این استان کار کنند.

بخش تاثیر کسب و کار برای کارآفرینانی است که می‌خواهند یک کسب و کار را در جزیره پرنس ادوارد تأسیس یا در آن سرمایه‌گذاری کنند. مسیرهای مختلف این برنامه شامل مجوز کار، مالکیت ۱۰۰ درصد و مالکیت جزئی است.

برنامه استانی ساسکاچوان (SINP)

برنامه نامزدی مهاجرت استان ساسکاچوان (SINP) شامل سه دسته اصلی است:

  1. برنامه اسکیل ورکر بین المللی (International Skilled Worker) که برای متخصصان و نیروهای ماهر با پیشنهاد شغلی، فارغ التحصیلان بین المللی و افراد در مشاغل مورد نیاز استان است.
  2. برنامه تجربه کاری ساسکاچوان (Saskatchewan Experience) برای افرادی که با ویزای کار قبلا در این استان مشغول بوده اند مانند نیروهای ماهر با ویزای کاری موجود، نیروی کار نیمه ماهر در کشاورزی، متخصصان سلامت، کارگران هتلداری و رانندگان کامیون.
  3. برنامه کارآفرینان و مزارع (Entrepreneur and Farm) که شامل زیرمجموعه کارآفرینان ساسکاچوان، فارغ التحصیلان بین المللی کارآفرین و مالکان مزارع است.

هر یک از این دسته ها دارای زیرمجموعه ها و شرایط خاص خود هستند که متقاضیان باید واجد آن ها باشند.

برنامه استانی مناطق شمال غربی کانادا (NTNP)

برنامه‌های استانی مناطق شمال غربی (NTNP) به شما اجازه مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در این کشور را می دهد. استان مناطق شمال غربی در شمال غربی کانادا واقع شده و اقتصاد آن به منابع طبیعی مانند گاز طبیعی، نفت و طلا وابسته است.

برنامه‌های مهاجرتی استان مناطق شمال غربی براساس نیازهای این استان به نیروی کار در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شوند. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های اسکیل ورکر، اکسپرس انتری، نیروی کار نیمه‌ماهر، سرمایه‌گذاری و غیره اند.

برنامه اسکیل ورکر نیازمند دریافت یک جاب‌آفر از کارفرمایی در استان مناطق شمال غربی است. افرادی که پذیرش در این برنامه را دریافت می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم در کانادا را دریافت کنند.

برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری، باید ابتدا پروفایل اکسپرس انتری فدرال را داشته باشید و سپس شرایط مربوطه را برآورده کنید.

برای مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار نیمه‌ماهر، نیاز به یک جاب‌آفر در بخش‌های مشخصی از نیروی کار استان مناطق شمال غربی است.

برنامه سرمایه‌گذاری مخصوص افرادی است که قصد دارند در استان مناطق شمال غربی کسب و کاری راه‌اندازی کنند و ابتدا ویزای کاری کانادا را دریافت می‌کنند که قابل تبدیل به اقامت دائم است.

برنامه استانی یوکان (YNP)

برنامه‌ی استانی یوکان (YNP) افراد را قادر می‌سازد تا به کمک چند برنامه مختلف به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه‌ها شامل اکسپرس انتری یوکان (YEE)، نیروی متخصص، نیروهایی با تاثیر حیاتی، و انتخاب از طریق کسب و کارند. برنامه‌ی YEE با ارائه برنامه‌ی انتخاب پیشرفته در سیستم مهاجرت اکسپرس انتری، به کارفرمایان یوکان کمک می‌کند تا به نیروهای کاری واجد شرایط دسترسی پیدا کنند. برنامه‌ی نیروی متخصص به کارفرمایان اجازه می‌دهد نیروهای متخصص خارجی را برای اقامت دائم در کانادا حمایت کنند. همچنین، برنامه‌ی نیروهایی با تاثیر حیاتی به کارفرمایان کمک می‌کند تا افرادی با سابقه‌ی کار در مشاغل نیمه‌تخصصی یا غیرتخصصی را برای اقامت دائم به کانادا معرفی کنند. در نهایت، برنامه‌ی انتخاب از طریق کسب و کار برای افرادی که می‌خواهند کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کنند یا یک کسب و کار موجود را خریداری کنند، فرصت اقامت دائم در کانادا را فراهم می‌کند.

برنامه استانی کبک

برای مهاجرت به استان کبک می‌توانید از چندین برنامه مختلف استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند مهاجرت کاری به کبک (QSWP)، تجربه کبکی (PEQ)، برنامه‌های آزمایشی مهاجرت به استان کبک، و برنامه‌های مهاجرت تجاری کبک از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. داشتن پیشنهاد شغلی می‌تواند امتیاز شما را افزایش دهد، اما برای برخی از این برنامه‌ها الزامی نیست. همچنین، هیچ یک از این برنامه‌ها هم‌راستا با اکسپرس انتری نیستند. از جمله برنامه‌های مهم مهاجرت به کبک می‌توان به برنامه اسکیل ورکر عادی کبک (QSWP) اشاره کرد. این برنامه امکان مهاجرت به کبک را برای افرادی که شرایط لازم را دارند فراهم می‌کند. برای شرکت در این برنامه، ابتدا باید از طریق پورتال آریما علاقه‌مندی خود را ارسال کنید، سپس بر اساس مشخصات، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، و تجربه کاری امتیازدهی می‌شوید. متقاضیانی که دعوت می‌شوند، باید از پورتال Mon Projet Quebec برای ارسال فرم درخواست استفاده کنند. هدف از برنامه تجربه کبکی (PEQ) نیز این است که از مشارکت افرادی که قبلاً در کبک بوده‌اند، بهره‌مند شود. این برنامه، روش سریعی برای مهاجرت به کانادا است و می‌تواند فرآیند مهاجرت را برای شما آسان‌تر کند. همچنین، برنامه‌های آزمایشی مانند برنامه‌های صنایع غذایی و بهیاران نیز فرصت‌هایی را برای مهاجرت به کبک ارائه می‌دهند. در کل، انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب باید بر اساس شرایط، تجربه و توانایی‌های شما صورت گیرد.

برنامه استانی نوناووت

نوناووت برنامه مهاجرت استانی ندارد. از طریق ویزای کار، ویزای اکسپری انتری و ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می توان به این استان مهاجرت کرد.

اگر موفق به مهاجرت استانی از طریق برنامه های یکی از استان ها شدیم، باید همیشه در آنجا زندگی کنیم؟

خیر، وقتی مهاجرت می‌کنید، طبق قانون اساسی و فدرال آزادید در هر استانی که می خواهید، زندگی کنید. ممکن است از شما بخواهند حداقل چند سال در آن استان زندگی کنید. در این مرحله اولویت با قانون فدرال است و می‌توانید جابه جا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *