نامه هدف از سفر کانادا ؛ نمونه نامه فارسی و انگلیسی

یکی از مدارکی که همراه اپلیکیشن برای ویزای توریستی کانادا برای سفارت فرستاده می شود، نامه هدف از سفر است که تا حدی در متقاعد کردن افسر سفارت و اخذ ویزا تأثیرگذار است. امروز قصد داریم شما را با اهمیت این نامه و نکاتی که باید در آن ذکر شود، آشنا کنیم.

نامه هدف از سفر چیست؟

نامه هدف از سفر (Purpose of Travel Letter) یکی از مدارک مورد نیاز برای تکمیل چک لیست اخذ ویزای کانادا است که در آن باید توضیح دهید که چرا می خواهید به کشور مقصد سفر کنید و چه کاری قرار است در آنجا انجام دهید. همچنین باید با ارائه دلایل و مدارک معتبر، اثبات کنید که قصد دارید پس از اتمام سفر به کشور خود بازگردید.

برای نوشتن یک نامه هدف از سفر خوب، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • دلایلی که چرا می خواهید از کانادا دیدن کنید و به آن سفر کنید
  • چه کاری در کانادا انجام خواهید داد
  • اگر ویزا گرفتید، چرا هیچ قصدی ندارید که در کانادا بمانید
  • دلایل اینکه چرا باید حتما به کشور خود برگردید

به یاد داشته باشید که نامه هدف از سفر باید به زبان انگلیسی نوشته شود و در آن از زبان رسمی و ادبی استفاده شود.

چرا نامه هدف از سفر کانادا مهم است؟

نامه هدف از سفر به کانادا، اهداف واقعی شما را از سفر به کانادا نشان می‌دهد، برنامه سفرتان را بازگو می‌کند و در نهایت افسر مهاجرتی را از نیت شما برای بازگشت به کشور خود مطمئن می‌کند.

در واقع، این نامه یک روش برای ارتباط با آفیسر پرونده است که قصد بررسی پرونده شما را دارد. ویزای درخواستی شما باید حتما با هدف از سفر هماهنگ باشد، در غیر این صورت به رد درخواست شما منجر خواهد شد. در صورت رد شدن درخواست ویزا، ممکن است پیامی از جانب سفارت دریافت کنید که حاوی جملات زیر باشد:

I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based on the purpose of your visit

ترجمه: همانطور که در بخش ۲۱۶(۱) «مقررات مهاجرت و حفاظت از پناهندگان» (IRPR)، بر اساس هدف از بازدید شما تعیین شده است، متقاعد نشده ام که در پایان اقامت خود، از کانادا خارج می شوید.

The purpose of your visit to Canada is not consistent with a temporary stay given the details you have provided in your application

ترجمه: هدف از سفر شما با توجه به اطلاعاتی که در درخواست خود درج کرده اید، با اقامت موقت تطابق ندارد.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

نکات کلیدی نوشتن نامه هدف از سفر

نکاتی که هنگام نوشتن نامه هدف از سفر باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

  • هدف از سفر: به وضوح ذکر کنید که برای کار یا استراحت سفر می کنید. حقیقت را بگویید و مدارکی ارائه دهید که حرف شما را اثبات می کنند.
  • علت انتخاب کانادا: توضیح دهید چرا کانادا را به کشورهای دیگر ترجیح می دهید. این امر ممکن است به دلیل جاذبه های گردشگری، شرکت در همایش ها یا ملاقات با نزدیکان باشد.
  • برنامه سفر: برنامه سفری با جزئیات دقیق ارائه دهید و توضیح دهید چه زمانی در کجا خواهید بود، اقامتگاهتان کجاست، چه شهرهایی را خواهید دید و چه زمانی کانادا را ترک می کنید.
  • تأمین هزینه های سفر: اشاره کنید چگونه هزینه های سفر خود را می دهید؛ مثلاً بگویید بودجه سفرتان چقدر است و چقدر پول همراه خود می آورید. اگر هم کسی از شما حمایت مالی می کند، حتماً به آن اشاره کنید.
  • قصد بازگشت به کشور خود: باید بگویید که قصد دارید هنگام پایان سفر خود به کشور خود برگردید. علت آن می تواند وابستگی های خانوادگی، شغلی یا املاک و اموالی باشد که در کشور خود دارید.
  • لیست مدارک: حتماً اشاره کنید چه مدارک همراه با اپلیکیشن ویزای توریستی خود فراهم کرده اید. سوابق بیمه، گردش حساب بانکی و دعوت نامه ای از فرد ساکن کانادا همگی نمونه هایی از مدارک مهمی اند که باید به آن ها اشاره کنید.

چه چیزهایی را نباید در نامه هدف از سفر بنویسیم؟

همانطور که باید اطلاعاتی در مورد هدف از سفر خود به کانادا در نامه هدف از سفر ارائه دهید، مطالبی هم هستند که نباید در نامه به آن ها اشاره شود، زیرا ممکن است احتمال رد شدن شما را افزایش دهند. این مطالب شامل موارد زیر می شوند:

  • بیش از حد اطلاعات شخصی ندهید (فقط به اطلاعات اساسی بسنده کنید)
  • اگر در حال حاضر شاغل نیستید، اشاره نکنید قبلاً چه کاری می کرده اید
  • به هیچ وجه اطلاعات غلط و ضد و نقیض با مدارک اپلیکیشن ندهید
  • نظرات و بازخورد منفی درباره کانادا ندهید
  • بیش از حد وارد جزئیات نشوید و به حداکثر ۲ صفحه نامه بسنده کنید
  • از اشاره به موضوعات بی ربط خودداری کنید
  • حواستان باشد که به زبان عامیانه ننویسید و غلط املایی نداشته باشید
  • نامه را مطابق آنچه در بالا به آن اشاره کردیم، بنویسید و با ساختاری نامنظم نامه ننویسید
  • حتما و حتما توجه داشته باشید که نامه تان را نامه های دیگری کپی نکرده باشید

نمونه نامه هدف از سفر کانادا

در اینجا نمونه ای از نامه هدف از سفر برای شما، به همراه ترجمه فارسی آن قرار داده ایم. این نامه به شما کمک می کند ایده ای از ساختار کلی و محتوای نامه داشته باشید:

Dear Visa Officer,

I am writing to provide details regarding my travel to Canada as a tourist. I intend to visit Canada from July 5, 2024, to July 19, 2024, to explore the beautiful landscapes, vibrant culture, and historic sites of your country.

My planned itinerary includes visiting Toronto, Niagara Falls, Vancouver, and the Canadian Rockies. I am particularly excited about exploring the CN Tower, experiencing the majestic views of Niagara Falls, enjoying the cultural vibrancy of Vancouver, and hiking in the Rockies. As a photography enthusiast, I am keen on capturing the stunning natural and urban landscapes Canada offers.

I am employed as a Software Engineer at ZYX Solutions in Tehran, where I have worked for the past five years. I will be taking a two-week vacation from work for this trip. My employer has kindly granted my leave request, as evidenced by the enclosed leave approval letter.

Regarding accommodations, I have made reservations for my stay in Canada. I will be staying at the Holiday Inn Express in Toronto from July 5 to July 10, 2024, then at the Marriott in Vancouver from July 10 to July 15, and finally at the Banff Inn in the Rockies from July 15 to July 19. Confirmation of these bookings is attached.

I have attached my travel itinerary, hotel bookings, proof of financial means, and employment documents to this application. I assure you that I intend to return to Iran following my holiday in Canada, as my career, family, and property are here in Tehran. I am fully committed to adhering to the visa conditions and to leaving Canada before my visa expires.

I am very much looking forward to experiencing the diverse and welcoming atmosphere of Canada and sincerely hope you will grant me the opportunity to do so.

Thank you for considering my application. I look forward to a favorable reply.

Yours faithfully,

[Your Full Name]
[Your Contact Information]
[Your Email Address]

نامه هدف از سفر کانادا

ترجمه:

افسر ویزای محترم،

این نامه را می نویسم تا جزئیات در مورد سفرم به کانادا به عنوان توریست بدهم. قصد دارم از ۵ جولای ۲۰۲۴ تا ۱۹ جولای ۲۰۲۴ به کانادا سفر کنم تا از جاذبه های زیبا، فرهنگ متنوع و مکان های تاریخ کشور شما دیدن کنم.

برنامه سفر من شامل بازدید از تورنتو، آبشار نیاگارا، ونکوور و ارتفاعات راکی است. بنده خصوصاً در مورد بازدید از برج CN، زیبایی های آبشار نیاگارا، فرهنگ سرزنده ی ونکوور و قدم زنی در ارتفاعات راکی هیجان زده ام. به عنوان کسی که به عکاسی علاقه مند است، مشتاقم جاذبه های طبیعی و شهری کانادا را ببینم.

در حال حاضر در شرکت XYZ به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به کارم و سابقه ی کاری ۵ ساله در این شرکت دارم. قصد دارم دو هفته در کانادا استراحت کنم. کارفرمایم به من لطف داشتند و همانطور که در برگه ی مرخصی الصاقی به آن اشاره شده است، مرخصی دو هفته ای دریافت کرده ام.

در رابطه با محل اقامت، هتل هایی که میخواهم در آن ها بمانم را مشخص کرده ام. می خواهم در هتل Holiday Inn Express تورنتو از ۵ جولای تا ۱۰ جولای ۲۰۲۴، در هتل Marriott ونکوور از ۱۰ جولای تا ۱۵ جولای و در هتل Banff Inn راکی از ۱۵ جولای تا ۱۹ جولای ساکن شوم. همه ی رزروهای هتل ها در اپلیکیشن موجودند.

برنامه سفر، برگه رزرو هتل، مدارک تمکن مالی و گواهی اشتغال به کارم را همراه این درخواست الصاق کرده ام. به شما اطمینان می دهم که پس از پایان سفرم به ایران برمی گردم، زیرا شغل، خانواده و املاکی در تهران دارم. کاملاً متعهد به رعایت قوانین ویزا هستم و قبل از انقضای ویزا کانادا را ترک خواهم کرد.

بی صبرانه منتظر تجربه جو متنوع و دلپذیر کانادا هستم و صادقه امیدوارم این فرصت را به من اعطا کنید.

از شما بابت بررسی پرونده ام متشکرم و منتظر پاسخی مثبتم.

ارادتمند شما،

[نام]

[راه های ارتباط]

[ایمیل]

چه تفاوتی بین نامه هدف از سفر کانادا و انگیزه نامه (SOP) وجود دارد؟

انگیزه نامه معمولا برای درخواست‌های تحصیلی استفاده می‌شود و در آن دلایل و اهداف تحصیلی شما بیان می‌شود. اما نامه هدف از سفر بیشتر برای درخواست‌های ویزای توریستی استفاده می‌شود و در آن دلایل و اهداف سفر شما بیان می‌شود.

نگارش نامه هدف از سفر چقدر زمان می‌برد؟

زمان نگارش نامه هدف از سفر به کانادا بستگی به اطلاعاتی دارد که قرار است در آن آورده شود. اما به طور کلی، نگارش یک نامه کامل و جامع می‌تواند چندین ساعت یا حتی چندین روز زمان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *