اداره مهاجرت کانادا از دو برنامه جدید پذیرش مهاجر رونمایی کرد

کانادا برای دو برنامه جدید مهاجرتی به نام‌های “پایلوت مهاجرت به جوامع روستایی” و “پایلوت مهاجرت به جوامع فرانکوفون” شروع به پذیرش درخواست کرده است.

در مرحله جدید این دو برنامه که قبلاً اعلام شده بودند، سازمان مهاجرت کانادا، پناهندگی و شهروندی کانادا آماده دریافت درخواست مهاجران شده. این برنامه‌ها از پاییز امسال شروع به آموزش و آماده‌سازی جوامع منتخب می‌کنند که هدفشون هم حمایت از رشد بلندمدت کانادا و افزایش پویایی زبانی هست.

این دو برنامه در ماه مارس امسال معرفی شدند و قرار است از پاییز امسال درخواست‌های تازه واردان را قبول کنند، ولی هنوز تاریخ دقیقش مشخص نیست.

IRCC گفته که سالانه تا ۵۵۰۰ درخواست اقامت دائم از طریق این برنامه‌ها پردازش خواهد کرد.

این دپارتمان توضیح داده که ۱۵ جامعه مختلف در کانادا برای شرکت در این برنامه‌ها انتخاب خواهند شد که بر اساس نیازهای اقتصادی، وجود خدمات و برنامه‌های کمک به مهاجران، و ظرفیت سازمان‌های توسعه اقتصادی‌شان برای همکاری با IRCC انتخاب می‌شوند.

پایلوت مهاجرت به جوامع روستایی

خیلی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا به عنوان برنامه‌های پایلوت معرفی می‌شوند. این یعنی دپارتمان داره یه برنامه جدید رو امتحان می‌کنه و نتایج رو ارزیابی می‌کنه تا ببینه آیا تاثیر مثبت کافی داره تا این برنامه رو دائمی کنه، مثل برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا. برنامه‌های پایلوت می‌تونن حداکثر تا پنج سال اجرا شوند.

پایلوت مهاجرت به جوامع روستایی جایگزین برنامه فعلی مهاجرت به جوامع روستایی و شمالی (RNIP) خواهد شد. این یکی از مسیرهای مهاجرت اقتصادی به اقامت دائم کانادا هست.

از طریق RNIP، جوامع روستایی منتخب در غرب کانادا و انتاریو از حمایت IRCC برای جذب و حفظ مهاجرانی که می‌تونن با مهارت‌های خودشون به اقتصاد محلی کمک کنند، بهره‌مند می‌شن. در عوض، این جوامع به تازه‌واردان کمک می‌کنند تا خودشون رو در جامعه جا بیندازند.

هنوز جزئیاتی درباره معیارهای صلاحیت برای جوامع یا مهاجران منتشر نشده است.

پایلوت مهاجرت به جوامع فرانکوفون

IRCC مأموریت داره که زبان فرانسه رو خارج از کبک که تنها استان با اکثریت فرانسوی زبان های کانادا هست رو ترویج بده.

به همین دلیل، IRCC گفته: “این برنامه بر افزایش تعداد مهاجران با دانش زبان فرانسوی در جوامع فرانکوفون خارج از کبک تمرکز خواهد داشت و به توسعه اقتصادی این جوامع کمک می‌کند و همچنین وزن جمعیتی آن‌ها رو افزایش می‌دهد.”

این پایلوت بخشی از استراتژی مداوم IRCC برای افزایش تعداد فرانسه‌زبان‌ها در کانادا است. اقدامات اخیر دیگه شامل معرفی یک دسته در برنامه Express Entry برای تازه‌واردانی است که می‌توانند مهارت‌های زبانی فرانسوی خود را نشان دهند. انتظار می‌رود که ۳۰٪ از دسته‌بندی‌های Express Entry امسال برای کاندیداهای این دسته باشد، که بیشتر از هر دسته دیگری است!

IRCC همچنین اشاره کرده که مهارت‌های قوی در یکی از زبان‌های رسمی کانادا یا هر دو، بهترین پیش‌بینی کننده موفقیت اقتصادی برای مهاجران است.

در سال ۲۰۲۳، دپارتمان به هدفش رسید که ۴.۴٪ از مهاجران فرانسه‌زبان باشند که این عدد به ۴.۷٪ رسید. حالا هدف ۶٪ برای امسال، ۷٪ برای سال ۲۰۲۵ و ۸٪ برای سال ۲۰۲۶ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *