برگزیده شدن سه استان در جدیدترین نتایج مهاجرت (PNP) به کانادا

استان‌های بریتیش کلمبیا، کبک و مانیتوبا در این هفته دعوت‌نامه‌هایی برای درخواست برنامه‌های مهاجرت استانی صادر کردند.

بریتیش کلمبیا و مانیتوبا هر دو در جدیدترین قرعه‌کشی‌های برنامه نامزد استانی کانادا (PNP) خود دعوت‌نامه‌ها یا ابراز علاقه‌مندی‌ها را صادر کردند. همه استان‌ها و مناطق برنامه‌های نامزد استانی دارند تا به دولت‌های استانی کمک کنند تا کاندیداهای مهاجرت اقتصادی را که احتمالاً به‌طور آسان‌تری در نیروی کار استانی ادغام می‌شوند، انتخاب کنند.

برنامه نامزد استانی به این دلیل کار می‌کند که مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت‌های فدرال و استانی است. هر سال، استان‌ها سهمیه‌ای از نامزدی‌ها دریافت می‌کنند که می‌توانند به کاندیداها صادر کنند.

کاندیداهایی که موفق به دریافت نامزدی استانی می‌شوند، در موقعیت قوی‌تری قرار دارند تا به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای اقامت دائم درخواست کنند.

کبک یک توافق جداگانه با دولت فدرال دارد که به آن خودمختاری در انتخاب تمام مهاجران اقتصادی خود را می‌دهد و نیازی به برنامه نامزد استانی ندارد. در عوض دریافت نامزدی، کاندیداها در کبک دعوت به درخواست برای گواهی انتخاب کبک (CSQ) می‌شوند.

نتایج مهاجرت استانی از ۱ تا ۷ ژوئن بریتیش کلمبیا

این هفته، بریتیش کلمبیا (B.C.) 68 دعوت‌ نامه برای درخواست به برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) در چهار قرعه‌کشی جداگانه و بر اساس شغل برای کاندیداها در جریان‌های کارگران ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (شامل Express Entry BC) صادر کرد. این قرعه‌کشی در ۴ ژوئن انجام شد.

بیشترین تعداد دعوت‌نامه‌ها، ۳۳، به کاندیداهای مشاغل تکنولوژی رفت. آن‌ها همچنین به بالاترین نمره حداقل ۱۲۲ نیاز داشتند.

نتایج سه قرعه‌کشی باقی‌مانده به شرح زیر بود:

مشاغل بهداشتی: ۱۳ دعوت‌نامه به کاندیداها با نمره حداقل ۱۰۰ مشاغل مراقبت از کودکان: ۸ دعوت‌نامه به کاندیداها با نمره حداقل ۹۳ مشاغل ساختمانی: ۱۴ دعوت‌نامه به کاندیداها با نمره حداقل ۹۳ کبک

کبک این هفته نتایج یک قرعه‌کشی را که در ۳۰ مه رخ داده بود، منتشر کرد. کبک معمولاً نتایج قرعه‌کشی‌ها را به‌طور گذشته‌نگر منتشر می‌کند.

استان ۱۴۴۱ نفر را دعوت به درخواست برای انتخاب دائم کرد اگر:

سطح ۷ مهارت گفتاری (یا بالاتر) در زبان فرانسه طبق مقیاس کبک برای سطح مهارت‌های فرانسوی برای مهاجران بزرگسال (Échelle québécoise des niveaux de compétence en français) یا معادل آن داشتند؛ نمره‌ای برابر یا بیشتر از ۵۹۱ داشتند. کاندیداها همچنین در صورتی که یک پیشنهاد شغلی معتبر خارج از قلمرو منطقه شهری مونترال داشتند، در نظر گرفته شدند.

مانیتوبا

در ۶ ژوئن، مانیتوبا ۲۵۴ نامه مشاوره برای درخواست به برنامه نامزد استانی مانیتوبا (MPNP) صادر کرد. از میان آن‌ها، ۳۵ نامه به کاندیداهایی صادر شد که یک پروفایل معتبر Express Entry و کد اعتبار جوینده شغل اعلام کرده بودند. نامه‌ها در قرعه‌کشی‌های سه دسته جداگانه صادر شدند. استان ۱۳۴ نامه به کارگران ماهر در مانیتوبا با نمره ۸۳۴ ارسال کرد. همچنین برای ۷۴ کاندیدا در جریان آموزش بین‌المللی (بدون نمره حداقل) نامه‌ها صادر شد.

در نهایت، ۴۵ نامه به کاندیداها در جریان کارگران ماهر خارج از کشور از طریق یک ابتکار استراتژیک جذب صادر شد. این کاندیداها به حداقل نمره ۷۰۸ نیاز داشتند. با این روند، چشم‌انداز مهاجرت به کانادا روشن‌تر می‌شود و فرصت‌های جدیدی برای کاندیداها فراهم می‌آید تا در استان‌های مختلف کانادا زندگی و کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *