پایان امکان درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) برای دانشجویان بین‌المللی در مرزهای کانادا

امروز، وزیر IRCC، مارک میلر اعلام کرد که از این پس دانشجویان بین‌المللی نمی‌توانند برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در مرزهای کانادا درخواست دهند. این اقدام جدید فوراً اجرایی می‌شود تا از پدیده‌ای به نام “فلگپولینگ” جلوگیری شود.

فلگپولینگ چیست؟

فلگپولینگ به خروج موقت ساکنین کانادا و بازگشت سریع آن‌ها برای دریافت خدمات مهاجرتی در همان روز در مرزها گفته می‌شود. معمولاً افراد این کار را برای دور زدن زمان‌های انتظار طولانی درخواست‌های آنلاین مجوز کار یا تحصیل انجام می‌دهند. اخیراً، CBSA نیز ساعات خدمات فلگپولینگ را در ۱۲ ورودی مرزی از تاریخ ۳۰ می محدود کرده است تا فشار در مرزها کاهش یابد.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) چیست؟

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) نوعی مجوز کار است که به دانشجویان بین‌المللی که از موسسات آموزشی معتبر در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، داده می‌شود. این مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مدت زمانی برابر با طول دوره تحصیلشان، حداکثر تا سه سال، در کانادا کار کنند. این مجوز بخشی از تلاش‌های کانادا برای نگهداشتن دانشجویان بین‌المللی و کمک به آن‌ها در کسب تجربه کاری ارزشمند در کانادا است که می‌تواند برای درخواست اقامت دائم نیز مفید باشد.

چرا این تغییرات اعمال شده است؟

به گفته IRCC، فلگپولینگ در مرز نیازمند منابع زیادی است و افسران را از وظایف اصلی‌شان منحرف می‌کند، سفر را به تأخیر می‌اندازد و جریان کالاها را کند می‌کند. بین مارس ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴، تقریباً ۲۵٪ از افرادی که برای فلگپولینگ به مرز مراجعه کرده‌اند، متقاضیان PGWP بودند. دولت کانادا با این تغییرات، داوطلبان را تشویق می‌کند که درخواست‌های خود را به صورت داخلی و آنلاین ارائه دهند تا از زمان‌های انتظار طولانی در مرزها جلوگیری شود.

چه خدمات مهاجرتی دیگری از طریق فلگپولینگ قابل دسترسی است؟

افراد با اقامت موقت در کانادا از طریق فلگپولینگ می‌توانند به خدمات مختلف مهاجرتی دسترسی داشته باشند. این افراد اغلب برای جلوگیری از زمان‌های انتظار طولانی در IRCC این کار را انجام می‌دهند. خدمات معمول شامل تأیید اقامت دائم، تمدید مجوزها، دریافت مجوز کار یا تحصیل جدید و تمدید وضعیت اقامت موقت است.

چگونه این تغییرات به دانشجویان کمک می‌کند؟

دانشجویان فارغ‌التحصیل واجد شرایط اکنون می‌توانند قبل از انقضای مجوز تحصیل خود، به صورت آنلاین برای PGWP درخواست دهند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد که بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به صورت تمام وقت کار کنند و نامه‌ای خودکار برای ارائه به کارفرمایان دریافت کنند. پس از تأیید، مجوز کار به آن‌ها از طریق پست ارسال می‌شود.

این تغییرات برای افزایش عدالت بین داوطلبان و کاهش فشار در مرزهای کانادا اعمال شده است و دولت امیدوار است که با این اقدامات، پردازش درخواست‌ها سریع‌تر و کارآمدتر انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *