اقامت در آمریکا چه روش هایی دارد؟ مدارک و هزینه لازم در سال ۲۰۲۳

یکی از موضوعات جذاب و پرطرف دار در سراسر جهان، اقامت کشور آمریکا است. در حال حاضر روش های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. ولی به دلیل، صرف زمان زیاد برای گرفتن اقامت و پرداخت هزینه های هنگفت، انجام آن برای هر کسی امکان پذیر نیست.

روش های دریافت اقامت در آمریکا

همانطور که قبلا گفتیم، روش های متعددی برای مهاجرت به کشور آمریکا و اقامت در آنجا وجود دارد. در ذیل، قصد داریم شما را با روش های دریافت اقامت به آمریکا برای ایرانیان آشنا سازیم.

_ اقامت از طریق تحصیل، یکی از ساده ترین روشهای مهاجرت به آمریکا . کسانی که برای ادامه تحصیل به آمریکا می روند، باید ویزای دانشجویی دریافت کنند و برای این کار، در ابتدا مصاحبه انجام خواهند داد و در مصاحبه می بایست، هدف خود را از تحصیل در امریکا به صورت واضح عنوان کنند.

_ دریافت اقامت از طریق کار در امریکا، بسیار سخت می باشد و تنها راه آن دریافت ویزای H1B است. برای دریافت این نوع ویزا لازم است از طرف کارفرما های آمریکایی، پیشنهاد کار دریافت کنید و دریافت این پیشنهاد از جانب کارفرمایان، ابتدا در خود کشور آمریکا صورت می پذیرد و در صورت کمبود نیروی کار، به جذب نیروی خارجی میپردازند لذا در این روش شانس کمی خواهید داشت.

_ یکی از روشهای دریافت اقامت آمریکا، ازدواج با یکی از شهروندان آمریکایی یا  ازدواج با شخص دارنده گرین کارت می باشد. برای دریافت گرین کارت، زوج مورد نظر مستلزم داشتن ۵ سال زندگی مشترک با یکدیگر بوده  و پس از گذشت این مدت، می توانند برای دریافت پاسپورت آمریکایی اقدام کنند و شهروند آمریکا محسوب شوند.

 

بیشتر بخوانید : نحوه دریافت ویزای کاری آمریکا و شرایط آن

 

_ چنانچه فردی در امریکا یا حتی مرزهای جغرافیایی آن به دنیا بیاید، بدون در نظر گرفتن تابعیت والدینش، می تواند تابعیت و اقامت آمریکا را دریافت کند.

_ چنانچه جزو افرادی هستید که استعدادهای غیرمعمولی، در زمینه هنری، علمی و غیره دارید، در سطح بین الملل سابقه  تدریس و یا آموزش به مدت حداق سه سال را دارا می باشید و یا خارج از آمریکا مدیریت کسب و کار  تجاری را عهده دار هستید، می توانید از طریق دریافت ویزای نخبگان، اقدام به اخذ اقامت در آمریکا نمایید.

_ سرمایه گذاری در آمریکا و اخذ گرین کارت، یکی از روشهای دریافت اقامت در آمریکا می باشد که حداقل سه سال به طول می انجامد.

_ لاتاری نیز یکی از روشهای دریافت اقامت در آمریکا می باشد. برای ثبت نام در لاتاری، شما باید دارنده مدرک دیپلم، یک قطعه عکس پرسنلی و حداقل هجده سال سن باشید. بعد ازقبولی در لاتاری نیز،  مستلزم انجام مصاحبه خواهید بود.

_ یک روش غیرقانونی و غیرمعمول برای دریافت اقامت آمریکا، درخواست پناهندگی به این کشوراست. در این روش شما به هیچ عنوان، قابلیت بازگشت به کشور خود را نخواهید داشت.

 

اقامت در آمریکا

برای اقامت در آمریکا چقدر پول لازم داریم؟

زندگی در آمریکا، هزینه های بسیار زیادی نسبت به زندگی در ایران دارد. شما باید مخارج خود را به گونه ای مدیریت کنید که در آن جا، دچار مشکل نشوید و‌ از پس مخارج خود نیز بر بیایید. زندگی در آمریکا حتی، هزینه ای بیشتر از زندگی در انگلستان خواهد داشت. دلیل آن نیز گسترده بودن آمریکا ودارا بودن امکانات رفاهی زیاد در آن می باشد. زندگی در آمریکا و هزینه های آن، از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

به صورتی که پرداخت هزینه ها در پایتخت آمریکا، بسیار بیشتر از شهر های کوچک اطراف است. علاوه بر این هنگام اخذ اقامت آمریکا باید هزینه هایی تحت عنوان: تمکن مالی, هزینه وکیل, هزینه های ناشی از بررسی و اجرای پرونده اقامت, هزینه اخذ ویزا, اجاره هتل، هزینه ناشی از خورد و خوراک، مالیات وهزینه حمل و نقل و… را بپردازید. جهت دریافت ویزای مولتی کانادا لطفا کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت آمریکا

استفاده از هر نوع  ویزا برای دریافت اقامت در آمریکا، لازمه داشتن مدارک مخصوص و متفاوتی است‌. به صورت کلی مدارک مورد نیاز:

_ ارائه  یک قطعه عکس پرسنلی جدید به همراه پس زمینه سفید

_ دریافت رسید به مبلغ ۱۶۰ دلار و انجام مصاحبه

_ ارائه کارت پایان خدمت و کپی آن ویژه آقایان

_ ارائه پرینت حساب های بانکی و تبدیل آنها به معادل انگلیسی

_ ارائه گواهی عدم سابقه کیفری

_ارائه کارت سلامت و مدارم مربوط به سلامت جسمی و تزریقات واکسن ها

می باشد.

نتیجه گیری

مسلما اقامت در هر گوشه از جهان، نمی تواند تماما عالی و بی نقص باشد. ولی برای کاهش ریسک های احتمالی، می توانید از طریق مراجعه به وبسایت فرناز فیاض بخش، اطلاعات دقیق تری را دریافت و بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنید.

 

منبع : www.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *