تحصیل در آمریکا : از مزایا، مدارک و هزینه تحصیل در این کشور❤

مهاجرت تحصیلی یکی از راحت ترین و بهترین روش ها برای مهاجرت به آمریکا محسوب می شود. امروزه دانشجویان به دلیل امکانات رفاهی ایده آل آمریکا، سیستم آموزشی، سطح بالای زندگی، تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و غیره اقدام به تحصیل در آمریکا و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور می نمایند. جهت مهاجرت آسان و تضمین به اروپا لطفا کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

برای اخذ ویزای درسی در آمریکا به مدارک مهمی نیاز است، از این مدارک مورد نیاز برای تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه شخصی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم
  • داشتن کپی از صفحه اول پاسپورت برای تحصیل در آمریکا ( ترجمه شناسنامه برای افرادی که پاسپورت ندارند)
  • سوابق کاری و رزومه برای دکترا در آمریکا
  • ارائه نامه بانک جهت اعلام گردش حساب و موجودی به منظور تامین هزینه های مربوط به زندگی در آمریکا
  • توصیه نامه تحصیلی از مدیران، استادان و محققان همکار
  • دقت داشته باشید که مدرک زبان الزامی نیست اما در صورت عدم شرکت و ثبت نام در کلاس های زبان دانشگاه، مدارک تافل با نمره حداقل ۶ در آزمون IELTs و یا PBT نیاز است.
  • ترجمه از آخرین صفحه پایان نامه همراه با تایید از دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس با ریز نمرات ۴ ساله برای مقطع کارشناسی ارشد

بیشتر بخوانید :  چگونگی تحصیل در انگلیس و هزینه های لازم برای آن

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

کشور آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی در جهان است و همچنین از بهترین دانشگاه ها و کالج ها با بهترین رتبه ها برخوردار است.

در واقع مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری که در این کشور صادر می شود در سراسر جهان مورد تایید می باشد. در ادامه مقاطع مختلف تحصیل در آمریکا را به صورت جامع مورد بررسی قرار می دهیم:

درس در مدارس ابتدایی: مدارس ابتدایی در کشور آمریکا ۵ سال آموزشی از سال اول تا پنجم را شامل می شود. به طور کلی تمامی دانش آموزان آمریکایی بایستی ۶ سال ابتدایی را بگذرانند، که شامل یک سال مهد کودک نیز می شود.

تحصیل در مدارس متوسطه: دانش آموزان در کشور آمریکا پس از اتمام دوره ابتدایی به دوره متوسطه می روند که ۷ سال کامل است. در واقع دو قسمت high school و middle school  می باشد، که پس گذراندن آن دانش آموزان دیپلم دبیرستان را دریافت می کنند. پس از اتمام این دوره ها علاقه مندان می توانند در دانشگاه ها و کالج های آمریکا به ادامه تحصیلات خود بپردازند.

تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی محسوب می شود که دانشجویان بین المللی پیش از درخواست برای تحصیل در این کشور در مورد آن تحقیق می کنند. دقت داشته باشید که هزینه های زندگی جدا از هزینه درس دانشجویی در این کشور می باشد، که بایستی این دو هزینه زمان بررسی شرایط مالی مورد توجه قرار بگیرد.

همان طور که در مطالب قبلی هم ذکر شد کشور آمریکا از مناسب ترین و بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان محسوب می شود، اما از لحاظ هزینه جز گران ترین مکان ها برای تحصیل به شمار می آید. هزینه تحصیل در کشور آمریکا برای دانشجویان داخلی کمتر از دانشجویان بین المللی است. این هزینه ها بیشتر مربوط به موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد.

اکثر دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های مربوط به تحصیل از بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده کنند. در واقع این بورسیه ها متفاوت هستند، اما به علت رقابت زیاد، تمامی دانشجویان نمی توانند آن را دریافت کنند. برای دریافت بورسیه از هر موسسه آموزشی بایستی با توجه به نوع بورسیه یک سری شرایط خاص را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه دریافت ویزای مولتی کانادا

سخن پایانی  

مدت زمان درس خواندن در این کشور برای یک دانشجوی بین المللی به دوره ای بستگی دارد که قصد دارد در آن شرکت کند. به عنوان مثال  یک مدرک کاردانی در کشور آمریکا حدود ۲ سال زمان می برد تا کامل تکمیل شود. علاوه بر این برای دریافت مدرک لیسانس به ۳ تا ۴ سال زمان نیاز است.

در واقع دانشجویان پس از اتمام دوره لیسانس می توانند تحصیلات تکمیلی را در کشور آمریکا دنبال کنند و یا این که از همان ابتدا به عنوان یک دانشجوی خارجی در یکی از دو مقطع دکتری یا ارشد درس خود را ادامه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آمریکا می توانید به موسسه فرناز فیاض بخش مراجعه کنید.

 

منبع : wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *