تحصیل در اروپا : از مزایا تا مدارک تحصیلی✔

امروزه تحصیل در اروپا یکی از اهداف اصلی دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان محسوب می شود. در واقع به دلیل وجود دانشگاه های متعدد و کیفیت بالای زندگی در این کشور، ویزای تحصیلی اروپا بسیار پر مخاطب و محبوب است. اگر در مورد درس خواندن در کشور اروپا اطلاعات کافی ندارید تا پایان مطالب همراه ما باشید. جهت تحصیل در کانادا لطفا کلیک کنید.

 

مزایای تحصیل در اروپا

وجود دانشگاه های بی نظیر با رتبه بالا: براساس رتبه بندی های انجام شده حدود یک سوم دانشگاه های معتبر و برتر جهان در کشور اروپا قرار گرفته است. در بین این دانشگاه ها، دانشگاه آکسفورد از معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا محسوب می شود. کشور هایی مانند سوئیس، هلند، انگلستان و آلمان بیشترین تعداد دانشگاه های معتبر و برتر کشور اروپا را درون خود جای داده اند.

امنیت کشور های اروپایی: کشور های اروپایی در مقایسه با سایر کشور های قاره آمریکا، آسیای جنوب شرقی و آفریقا بسیار امن تر هستند. در واقع جنایت و خشونت علیه دانشجویان بین المللی در کشور های اروپایی دیده نمی شود، از این رو جای هیچ گونه نگرانی برای درس خواندن و یا زندگی در این کشور وجود ندارد. جهت تحصیل در آلمان لطفا کلیک کنید.

تاریخ و فرهنگ کشور های اروپایی: با توجه به این که کشور های اروپایی از تاریخ طولانی برخوردار هستند، به همین علت هنگام تحصیل، کلیسا هایی دیدنی و بزرگ، خیابان های قدیمی، معماری های خیره کننده، مناظر جذاب و زیبا را مشاهده خواهید کرد.

رفت و آمد بسیار سریع هنگام تحصیل در کشور اروپا: در بیشتر نقاط اروپا حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و گسترده است. از این رو برای رفت و آمد به ماشین نیاز نخواهد بود. همچنین این که با ویزای دانشجویی شینگن می توانید در کشور های شینگن آزادانه سفر کنید. در واقع شما می توانید بدون درخواست ویزای اضافی، بسیاری از کشور های اروپایی را بگردید.

شهریه پایین دانشگاه ها: شهریه دانشگاه ها جهت تحصیل در اروپا نسبت به کشور های اقیانوسیه و آمریکا بسیار کمتر است. در واقع متقاضیان در این کشور پایین ترین و مناسب ترین شهریه را به دانشگاه ها پرداخت می کنند. علاوه بر این می توانند در برخی از کشور های شمال اروپا نیز به ادامه تحصیل به صورت رایگان بپردازند. دقت داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه کشور اروپا بایستی کلیه شهریه مربوط به دانشگاه را پرداخت کنند. اما بورسیه ها و همچنین کمک هزینه های زیادی برای دانشجویان فراهم می شود که موجب کاهش هزینه تحصیل می شود.

 

 

تحصیل در اروپا

بیشتر بخوانید : شرایط تحصیل در آمریکا و مزایای آن

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل در اروپا

برای تحصیل در اروپا به مدارک تحصیلی بسیار مهمی نیاز است، که از جمله این مدارک مورد نیاز می توان به مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل، مدرک دیپلم، مدارک دانشگاهی اشاره کرد.

در واقع شما بایستی کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات تحصیلی را به دانشگاه ارائه دهید‌. دقت داشته باشید که در صورتی مدارک شما دارای صفحات اضافه باشد باید آن ها را نیز به دانشگاه ارائه دهید. علاوه بر این برای تحصیل در کشور اروپا باید کلیه مدارک شما به زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی ترجمه شود. جهت تحصیل در انگلیس لطفا کلیک کنید.

برای تدرس خواندن در برخی از دانشگاه های اروپایی، داشتن رزومه ضروری است، که برای ارسال این رزومه باید دقت داشته باشید که به روز باشد. همچنین بایستی همه ی اطلاعات از اولین مدرسه تا مطالعات فعلی خود را داخل این رزومه قرار دهید.

علاوه بر این ذکر تمامی جزئیات به همراه بازه زمانی آن ها الزامی است. رزومه ای که برای درس خواندن در اروپا تکمیل می کنید، بایستی طبق ترتیب زمانی و در قالب جدول کامل شود. از اطلاعات مهمی که باید در این رزومه قرار بگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد، آدرس، نام، محل تولد و ملیت
  • اطلاعات آکادمیک نظیر تحصیلات دانشگاهی
  • مدرک مهارت های اضافی مانند مهارت های تسلط و صحبت کردن به زبان انگلیسی و مهارت های کامپیوتری
  • اطلاعات پیشرفت حرفه ای ( تجربه هنگام کار و عملی)

 

سخن پایانی

در این مقاله مزایا و مدارک مورد نیاز برای درس خواندن در این کشور را به صورت جامع برای شما عزیزان شرح دادیم. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، می توانید به موسسه فرناز فیاض بخش مراجعه کنید و در مورد شرایط مالی، سنی و رشته های مورد علاقه خود برای تحصیل مشورت کنید.

 

منبع : ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *