ویزای توریستی اروپا + مدارک لازم و چگونگی دریافت ویزا

ویزای توریستی اروپا چگونه اخذ میشود؟ مجوز لازم برای ورود به اروپا را، ویزای شینگن می نامیم. ویزا شینگن یک پیمان بین بیست و هفت کشور اروپایی می باشد، که شما با دریافت ویزای شینگن اجازه ورود به این کشور ها را به  مدت ۹۰ روز به دست خواهید آورد. لذا از دریافت ویزای جداگانه برای هر کدام جلوگیری شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اروپا

 

برای اقدام به دریافت ویزای توریستی اروپا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه و تکمیل کرد. مدت زمان اعتبار این‌ ویزا ۹۰ روز می باشد و مدارک مورد نیاز آن عبارتند از:

_ ارائه تمامی مدارک مربوط به شغل و ترجمه آن

_ تهیه دو قطعه عکس رنگی جدید

_ارائه گذر نامه معتبر

_ تهیه و ارائه ی بلیط رفت و برگشت

_ تهیه گردش حساب و ارائه تمکن مالی

_ تهیه بیمه نامه فرد متقاضی، به مبلغ ۳۰۰۰۰‌ یورو

_ تهیه و ارائه مدارک رزرو هتل در مقصد

_ تهیه و ارائه ی اجازه نامه کتبی و محضری، برای افراد زیر ۱۸ سال توسط والدین

_ پرداخت هزینه ناشی از بررسی درخواست اخذ ویزای توریستی اروپا

 ( توجه داشته باشید‌که اخذ ویزای توریستی اروپا برای افراد زیر ۶ سال کاملا رایگان می باشد. )

بیشتر بخوانید : نحوه مهاجرت به استرالیا

 

چگونگی دریافت ویزای اروپا (شینگن )

 

هر متقاضی با هر هدفی که داشته باشد, قادر است برای دریافت ویزای توریستی اروپا اقدام کند. برای اخذ ویزای مورد نظر می توانید به موسسه فرناز فیاض بخش به نشانی وبسایت مراجعه کنید. ولی چنانچه خود تمایل به دریافت ویزا دارید و مطمئن هستید که از عهده آن بر خواهید آمد؛ لازم است مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

_ ابتدا نوع ویزای دریافتی را تعیین می کنیم، و اینکه برای چه هدفی میخواهیم تقاضای ویزا کنیم.

_ هر یک از کشور های عضو پیمان شینگن، قوانین خاص خود را دارند. لذا باید تحقیق کنیم که درخواست اخذ ویزای خود را، به کدام کنسولگری واگذار کنیم و سفارت کشوری که، قصد سفر به آن را  داریم، بیابیم.

_ با توجه به زمان تعیین شده، از سوی سفارت خانه کشوری که قصد سفر به آن را دارید؛ برای دریافت  ویزای توریستی اروپا اقدام کنید.

_ ثبت درخواست ویزای توریستی اروپا، هم به صورت آنلاین و هم بصورت حضوری انجام می‌پذیرد. ولی ثبت درخواست در برخی کشور ها فقط بصورت حضوری امکان پذیر می باشد. لذا لازم است وقت قبلی رزرو کرده و طبق زمان رزرو شده، در سفارت یا کنسولگری حضور بهم رسانید.

 

ویزای توریستی اروپا

 

 

_ بعد از حضور در سفارت خانه، باید فرم درخواست ویزای مورد نظر را پر کنید. توجه داشته باشید که فرم را با دقت زیاد و صادقانه تکمیل کنید و از خالی گذاشتن قسمت ها جدا خودداری کنید. در پایان از آنها کپی گرفته و امضای خود را بر روی آن درج کنید.

_ تمامی اطلاعات و‌ مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اروپا را فراهم آورید

_ شرکت در مصاحبه و پاسخگویی  به سوالات  نیز، یکی از مراحل مهم در اخذ ویزای اروپا است.

_ سفارت خانه کشور مقصد، برای رسیدگی و به اجرا  گذاشتن پرونده شما از شما مبلغی را دریافت خواهد کرد، ولی این هزینه برای کودکان کمتر از بزرگسالان است.

_ بعد از انجام مراحل فوق، لازم است منتظر تاییدیه و ارسال پاسخ نهایی در خصوص، پذیرش و رد درخواست خود باشید. اکثرا اعلام نتایج ۱۵ روز به  طول می انجامد.

بیشتر بخوانید : نحوه مهاجرت به آلمان و شرایط آن

زمان مناسب برای اخذ ویزای توریستی اروپا

 

از ۱۵ روز الی سه ماه  قبل از تاریخ سفر، فرصت دارید تا برای اخذ ویزای توریستی اروپا اقدام کنید. هر چه زودتر اقدام به دریافت آن کنید بهتر خواهد بود زیرا، اگر مدارک شما ناقص باشد و یا مشکلی در حین بررسی درخواست پیش بیاید؛ به اندازه کافی فرصت برای رفع مشکل داشته باشید.

توجه داشته باشید که قبل از دریافت ویزا هرگز بلیط تهیه نکرده و برای اقامت در کشور مقصد هزینه ای نپردازید، چرا که در صورت رد درخواست ویزای شما، احتمال برگشت هزینه به شما وجود ندارد. بنابراین منتظر صدور ویزا از جالب سفارت خانه بمانید و پس از دریافت آن اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل در کشور مقصد کنید.

نتیجه گیری

 

اروپا یکی از بهترین مکان های موجود در جهان، برای تفریح و گذران اوقات فراغت خواهد بود. چنانچه قصد سفر به یکی از کشور های آن منطقه را دارید؛ بهتر است آگاهانه برای اخذ ویزای توریستی اروپا اقدام کنید.

موسسه فرناز فیاض بخش با مهارت و دانش کافی در زمینه اخذ ویزاهای گوناگون و سفر به سراسر جهان شما را در این راه یاری خواهد کرد. لذا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره … در تماس باشید.

 

منبع : wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *