پیکاپ ویزا چیست: راهی مدرن و امن برای دریافت ویزا

پیکاپ ویزا چیست ؟ مهاجرت پروسه‌ ای است که حتماً باید راجع به اصطلاحات مختلف آن و مراحلی که قرار است در پیش بگیرید، اطلاعات کافی داشته باشید. چنانچه بتوانید اقدامات اصولی و قانونی را انجام دهید که کارتان را تسریع کند، قطعاً برد کرده‌ اید. یکی از اصطلاحاتی که شاید آن را شنیده باشید اما نمی‌ دانید دقیقاً چیست، مسئله پیکاپ ویزا است که در این مقاله می‌ خواهیم به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کنیم.

بیشتر بدانید: پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف درست برای سوال پیکاپ ویزا چیست داشته باشیم، بهتر است که یک سری موارد را از قبل توضیح دهیم.

حتما می‌دانید زمانی که می‌ خواهید وارد کشورهای دیگر شوید، باید ویزا بگیرید. ویزا به معنای این است که آن کشور مجوز ورود را برای شما صادر کرده است. در نتیجه با ویزا می‌ توانید مراحل مختلف را پشت سر بگذارید و وارد خاک کشور موردنظر شوید.

حال موضوعی که این وسط وجود دارد، روابط کشورهای مختلف با یکدیگر است. مثلاً کشور کانادا و آمریکا را با یکدیگر در نظر بگیرید که روابط دیپلماتیک بین آنها وجود ندارد. در نتیجه افرادی که متقاضی اخذ ویزای کانادا یا آمریکا هستند، برای اینکه بتوانند ویزای خود را بگیرند، مجبور می‌ شوند به یکی از کشورهای امارات، ارمنستان یا ترکیه مراجعه کنند و از آنجا اقدام به اخذ ویزا کنند.

برای اینکه بخواهید به کشورهای دیگر بروید، مجبور هستید به ناچار هزینه‌ هایی را پرداخت کنید. این هزینه‌ ها شامل پرداخت عوارض خروج از کشور، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و غیره می‌ شود. در نتیجه از لحاظ هزینه هرگز برایتان به صرفه نخواهد بود.

از طرفی به غیر از هزینه مالی، وقت زیادی هم از شما تلف می‌شود و مجبور می‌شوید چند روز از سفرتان را به این کار اختصاص دهید. برای اینکه این مشکل برطرف شود، راهی به نام پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت ابداع شده است.

کلمه پیکاپ در لاتین به معنای تحویل گرفتن یا برداشتن چیزی یا کسی است. در صنعت توریستی و مهاجرت این لغت را با مفهوم دیگری می‌شناسند. پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا به این معنی است؛ بعد از اینکه ویزای اصلی را برای شما صادر می‌کنند؛ فردی که کارگزار موسسه مهاجرتی معتبر و شناخته شده است، اقدام به تحویل دادن پاسپورت شما به سفارت کانادا یا مثلاً آمریکا می‌ کند و لیبل ویزا روی آن چسبانده می‌ شود. سپس دوباره پاسپورت را به ایران می‌ آورد و به شما تحویل می‌ دهد.

بیشتر بدانید: تحصیل در کانادا

اخذ پیکاپ ویزا توسط موسسه مهاجرتی

اینکه ما توصیه می‌ کنیم پیکاپ ویزا از طریق موسسه مهاجرتی انجام شود، علت‌ های مختلفی دارد. کسی که کارگزار یک موسسه مهاجرتی است، همزمان چند پاسپورت یا چند ویزا را با خودش به خارج از کشور می ‌برد و زمانی که لیبل روی آنها چسبانده می‌ شود؛ دوباره آنها را برمی‌گرداند. در نتیجه هزینه کلی برایتان خیلی به صرفه‌ تر خواهد بود اما اگر بخواهید خودتان فقط برای ویزای یک نفر به کشور خارجی بروید، هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه ضرر خواهید کرد. به خاطر همین از خدمات پیکاپ پاسپورت استفاده می ‌کنید تا حد زیادی در هزینه‌ هایتان صرفه‌ جویی گردد.

بیشتر بدانبد: مراحل تبدیل ویزای توریستی به کاری

تفاوت پیکاپ پاسپورت با پیکاپ ویزا چیست

خیلی از شما می‌ پرسید که پیکاپ ویزا با پاسپورت چه تفاوتی دارد. در اصل تفاوتی بین این دو مورد وجود ندارد و هر دو عبارت را می‌ توان جای دیگری استفاده کرد. در حقیقت افرادی که درخواست دریافت ویزا دارند، بعد از اینکه برای اخذ ویزا اقدام می‌ کنند، باید مراحل مربوطه را پشت سر بگذارند و برای اینکه در هزینه و زمان آنها صرفه جویی شود، باید پیکاپ را انتخاب کنند.

کارگزار می‌ تواند پاسپورت یا ویزا را به کشور مورد نظر ببرد و اقدامات پیکاپ را انجام دهد. این دو مورد با یکدیگر تفاوتی ندارند و در هر دو قرار است لیبل روی پاسپورت یا ویزا چسبانده شود.

تفاوت پیکاپ پاسپورت با پیکاپ ویزا چیست

چرا سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش

سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش، با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت افراد ایرانی به کشورهای امریکا، کانادا، اروپا، استرالیا و نیوزیلند، به هموطنان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. اخیراً کشور کانادا با امتیازات ویژه‌ای که برای متقاضیان مهاجرت خود ارائه کرده است، در زمینه مهاجرت از سایر کشورها پیشتاز شده است. با مساحتی ۷ برابر ایران و جمعیتی نصف جمعیت ایران، کانادا به نیروهای جوان، نخبه، متخصص و حتی سرمایه‌گذاران نیازمند است. ما در امر مهاجرت نیروی متخصص به کانادا شما را همراهی می‌کنیم ما به عنوان سازمان مهاجرتی فرناز فیاض بخش، در این مسیر و در همراهی با شما، به دستیابی به رویای مهاجرت به کانادا کمک خواهیم کرد.

جمع‌ بندی

پروسه اخذ ویزا از کشورهای مختلف گاهی اوقات نیازمند کمک گرفتن از یک کشور دیگر است. به همین دلیل شما باید راه‌ های میانبر را انتخاب کنید تا کارتان سریع تر پیش برود یا از موسسه‌ های مهاجرتی کمک بگیرید. یکی از اقداماتی که این موسسه‌ ها برایتان انجام می‌ دهند پیکاپ ویزا است که ما به طور کامل راجع به آن در مقاله پیکاپ ویزا چیست توضیح دادیم. برای اخذ اطلاعات بیشتر یا انجام پیکاپ ویزا کافی است به موسسات معتبر مثل فرناز فیاض بخش مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *