مجوز LMIA کانادا چیست؟ شرایط و نحوه دریافت

مجوز LMIA کانادا چیست؟

مجوز کار LMIA یا The Labour Market Impact Assessment یک گواهی است که کارفرمایان کانادایی معمولاً قبل از استخدام کارگر خارجی باید آن را دریافت کنند. این گواهی توسط سازمانی به نام اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر می‌شود و هدف آن ارزیابی تأثیر استخدام کارگر خارجی بر بازار کار کانادا است.

  • اگر مجوز کار LMIA مثبت باشد، این به این معنی است که برای پر کردن شغل مورد نظر، نیاز به یک کارگر خارجی وجود دارد و هیچ شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادایی برای این شغل مناسب نیست. بنابراین، استخدام یک کارگر خارجی ضروری است.
  • اگر مجوز کار LMIA منفی باشد، این به این معنی است که شهروندان کانادا یا دارندگان اقامت دائم این کشور می‌توانند برای شغل مورد نظر مناسب باشند. گرچه گاهی اوقات می‌توان یک کارگر خارجی را بدون نیاز به مجوز کار یا LMIA استخدام کرد، اما برای استخدام کارگر خارجی در تمامی برنامه‌های کارگر خارجی موقت کانادا (TFWP)، کارفرمایان کانادایی باید مجوز LMIA را دریافت کنند.

همچنین، برای بسیاری از روش‌ های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم، متقاضیان باید دارای مجوز کار LMIA مثبت باشند تا بتوانند امتیاز بیشتری در پرونده خود برای سیستم اکسپرس اینتری و سایر روش‌های مهاجرت به کانادا کسب کنند.

بررسی مجوز LMIA کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *