ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا که به عنوان ویزای توریستی کانادا نیز شناخته می شود، یک نوع اقامت موقت به شمار می آید. در واقع این ویزا اجازه ورود شما از سمت دولت کانادا به این کشور است، که شما فقط به عنوان توریست می توانید وارد این کشور شوید. بنابراین توسط این ویزا اجازه اقامت دائم و یا کار را در کانادا نخواهید داشت.

مزایای ویزای مولتی کانادا

از مزایای اصلی ویزای مولتی کانادا می توان به رفت و آمد بدون محدودیت به این کشور اشاره کرد. در واقع شما می توانید تا پایان اعتبار پاسپورت خود بدون نیاز به تمدید سالانه این ویزا از آن استفاده کنید. برای ارزیابی و بررسی شرایط کار و زندگی در این کشور، ویزای مولتی  یک گزینه عالی و مناسب محسوب می شود.

زیرا تا پایان اعتبار ویزا می توانید موقعیت خود را ارزیابی کنید و تجارت و یا کار خود را تثبیت کنید. در نتیجه می توانید برای آینده خود و اقامت دائم در این کشور بهتر تصمیم بگیرید. در واقع شما می توانید پس از مدت زمان ۶ ماه برای چند ساعت از کشور خارج شوید و مجددا باز گردید تا به مهلت اقامت شما ۶ ماه دیگر اضافه شود.

علاوه بر این با هزینه بسیار کم درخواست ویزای مولتی کانادا، می توانید به راحتی سابقه سفر خود را قوی کنید، تا بتوانید بعد ها برای ویزا های معتبر مانند ویزای شینگن اقدام کنید. اگر قصد دارید در سمینار های کوتاه مدت ۶ ماهه یا دوره های آموزشی شرکت کنید، این ویزا برای شما بهترین انتخاب است.

 

بیشتر بخوانید :  نحوه مهاجرت به آلمان و روش و مزایای آن

چه افرادی می توانند ویزای مولتی کانادا را دریافت کنند؟

تمامی افرادی که قصد دارند به طور موقت به کشور کانادا سفر کنند، باید جهت اخذ ویزای مولتی کانادا اقدام کنند. لازم به ذکر است افرادی که قصد اقامت دائم را در کشور کانادا دارند، بهتر است ابتدا به طور موقت برای انجام کار های اولیه به این کشور سفر کنند و همچنین شرایط مهاجرت خود را فراهم کنند.

دقت داشته باشید که در صورت عدم تمایل به بازگشت به کشور خود، ویزا برای شما صادر نخواهد شد.

به طور کلی افرادی که به سفر مداوم به کانادا نیاز دارند و همچنین والدینی که فرزند مقیم کانادا دارند، می توانند برای اخذ ویزای مولتی کانادا اقدام کنند. در واقع مسئله ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که افسر مهاجرت را متقاعد کنید که به سفر های متوالی نیاز دارید و قبل از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود باز می گردید.

 

ویزای مولتی کانادا

 

نکات کلیدی در مورد ویزای مولتی کانادا

  • هنگام تکمیل فرم درخواست، دادن هر گونه اطلاعات غلط جرم محسوب می شود.
  • تنها از طریق کردیت کارت شخصی فرد و یا حساب های خارجی می توان هزینه ها را پرداخت کرد.
  • ترجمه مدارک شما باید توسط یک مترجم رسمی انجام شود.
  • هنگام ورود شما به کانادا، مامور مرزی مدت زمانی که می توانید در این کشور بمانید را به شما اعلام می کند.
  • نقص در ارائه اسناد درخواستی و مدارک، روند اخذ ویزای مولتی کانادا را به تاخیر می اندازد.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

برای دریافت ویزای مولتی کانادا یک سری مدارک مهم وجود دارد که بایستی آن ها را ارائه دهید، از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترجمه اصل شناسنامه، کارت ملی
  • یک قطعه عکس
  • اصل پاسپورت معتبر
  • سلامت کلی متقاضی
  • ترجمه اسناد ملکی یا سند
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  • در صورتی که با فرزند خود قصد سفر دارید، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل کودکان ضروری است.
  • ارائه مدارک مالی نظیر نامه مهر شده تمکن مالی به زبان انگلیسی از بانک و همچنین پرینت گردش حساب بانکی (۶ ماهه) که میزان درآمد شما در آن ذکر شده باشد.
  • در صورتی که قصد دارید با فرزند خود به سفر بروید و همسرتان همراه شما نباشد، ترجمه رضایت نامه محضری همسرتان الزامی است.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد اقامت دائم یا موقت را در کانادا دارید، این ویزا بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.

گاهی ممکن است پس از طی مراحل اخذ ویزای کانادا، درخواست شما رد شود. در چنین شرایطی بایستی با افراد مجرب مشورت کنید، بنابراین پیشنهاد ما این است به موسسه فرناز فیاض بخش مراجعه کنید و پس از مشورت مجددا برای درخواست ویزا اقدام کنید.

 

منبع : www.cic.gc.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *